اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان:

ازدواج سالم پایه‌های زندگی را مستحکم می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان گفت: ازدواج سالم پایه‌های زندگی را مستحکم می‌کند.

ازدواج سالم پایه‌های زندگی را مستحکم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام علی عطایی ظهر امروز در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه قرآنی واحد رشت با اشاره به نکاتی پیرامون ازدواج در قرآن کریم، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که از جنس شما همسرانی برای آرامش شما خلق کردیم، و از این آیه می‌توان پی برد که آرامش انسان در ارتباطی غیر از ازدواج‌های موفق به دست نمی‌آید.

وی با بیان اینکه با وجود توضیحات و توجیهات مذهبی جوانان باز هم خود را گرفتار روابط نامشروع می‌کنند، افزود: دلیل اصلی ازدواج‌های زودرس پایین آمدن سن ازدواج و مشکلاتی است که در سن بلوغ دامنگیر جوانان می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، نیاز به ازدواج و همسریابی را جزو نیازهای ثانویه انسان خواند و ادامه داد: نیاز به تنفس و غذا و خواب از جمله نیازهای اولیه در انسان است اما ازدواج و نیاز به همسریابی به شرط اینکه در حالت طبیعی خود رشد کند آزار دهنده نیست مشروط بر اینکه عاطفه جوانان در خانواده در سن بلوغ اشباع شود.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به همسریابی در جوانان به دلیل آسیب‌ها به بحران تبدیل می‌شود گفت: در وجود انسان سه نوع محبت وجود دارد که یکی از آنها محبت غریزی است.

عطایی با اشاره به محبت نفسانی و محبت حقیقی، اذعان کرد: حب غریزی تنها بین دو جنس مخالف به وجود می‌آید که تنها مورد حلال آن امر ازدواج است زیرا همسران می‌توانند سلطان عشق باشند در صورتی که یکدیگر را طبق شناخت واقعی انتخاب کرده باشند که در این صورت پیوند مستحکم‌تر می‌شود.

وی با اشاره به پیوند آسمانی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) گفت: محبت حقیقی بین زوجین شکل می‌گیرد که اینگونه عشق و محبت را هرگز نمی‌توان با ابزار رسانه به تصویر کشید.

این استاد دانشگاه گیلان، با بیان اینکه در دنیای امروزی در فضای عشقی انسان‌ها حب حقیقی را گم کرده‌اند یادآور شد: دل سپردن در بین زنان از طریق حب نفسانی و در مردان از طریق حب غریزی است در حالی که اگر زوجین یکدیگر را طبق حب نفسانی انتخاب کنند پیوندشان تبدیل به محبت حقیقی و ناگسستنی می‌شود.

وی از جوانان خواست تا برای رسیدن در ازدواج و تشکیل زندگی مشترک حتما با افراد موفق و با تجربه مشاوره کرده و از تخصص آنها استفاده کنند.

عطایی درباره ارتباط صحیح زن و مرد افزود: مردان در برابر خشم و عصبانیت زودگذر زنان سکوت کنند زیرا در روابط زناشویی زنان زودتر عصبانی می‌شوند و وظیفه مرد سکوت کردن برای جلوگیری از آسیب‌های بعدی است.

وی درباره ایجاد ارتباط با جنس مخالف به ویژه در دانشگاه‌ها متذکر شد: دختران در گام نخست در برخورد و مواجهه با درخواست برقراری ارتباط با یک جنس مخالف از او بخواهند تا ارتباطش را علنی کرده و موضوع را با خانواده در میان بگذارد تا آسیبی در این بین به دختر وارد نشود زیرا کسی که دروغ نمی‌گوید و نیت خیر دارد از مطرح شدن خواسته‌اش ابایی ندارد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول