اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

مشکلات ما را از صعود به قله‌های افتخار باز نمی‌دارد

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مشکلات ما را از صعود به قله‌های عزت و افتخار باز نداشته بلکه این مشکلات و تهدیدها تبدیل به فرصت‌های بزرگ طلایی برای رسیدن به رشد و خودکفایی کشور شده است.

مشکلات ما را از صعود به قله‌های افتخار باز نمی‌دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‎اصغر عنابستانی بعد از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌‎ریزی این استان اظهار داشت: در حال حاضر کشور در شرایط خاصی قرار دارد که باید برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های اجرایی متناسب با این شرایط باشد.

وی افزود: با وجود مشکلات و سختی‌هایی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم باید گفت که شرایط کشور یک شرایط امیدوارکننده است و حرکت روبه رشد کشور کاملا مشهود و آشکار است.

عنابستانی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان کشور، تصریح کرد: مشکلات، ما را از صعود به قله‌های عزت و افتخار باز نداشته بلکه این مشکلات و تهدیدها تبدیل به فرصت‌های بزرگ طلایی برای رسیدن به رشد و خودکفایی کشور شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به میزان اعتبارات تملک‌ دارایی‌های سرمایه‌ای و هزینه‌ای این استان، گفت: توزیع و جذب این اعتبارات باید متناسب با شرایط کنونی کشور انجام شود و با اتخاذ تدابیر اساسی در جذب و اختصاص این هزینه‌ها دقت و توجه ویژه‌ای شود.

عنابستانی بر ضرورت توزیع و جذب اعتبارات بر اساس شاخص‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری الزاماتی برای اقتصاد مقاومتی برشمرده‌اند که توجه به این الزامات می‌تواند ما در رفع مشکلات و رسیدن به بالاترین میزان بهره‌وری کمک بسزایی کند.

وی با بیان اینکه بهره‎وری، اصل فراموش ‌شده در نظام مدیریتی کشور است، افزود: این در حالی است که در اقتصاد مقاومتی که به شدت از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته، استفاده حداکثری از منابع و امکانات موجود از اهمیت بالایی برخوردار است.

عنابستانی تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های قانونی برای ارتقای سطح بهره‌وری در استان بهره گرفت و با یک مدیریت درست و سنجیده با اعتبارات موجود در تامین نیازهای ضروری و حیاتی مردم استان گام‌های موثری برداشت.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت واگذاری بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام دستگاه‌های اجرایی به بخش غیردولتی تاکید کرد و گفت: تمامی طرح‌های نیمه‌تمام تملک دارایی در استان قابل واگذاری به بخش غیردولتی و خصوصی است و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از این فرصت به نحو مطلوب بهره‌گیری کنند.

عنابستانی، مردمی کردن اقتصاد را از دیگر الزامات اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: با واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش‌های غیردولتی نه تنها می‌توان در توانمند کردن مردم گام اساسی برداشت بلکه این اقدام در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام نیز می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

وی به توزیع و تخصیص اعتبارات تملک دارایی به بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: توزیع اعتبارات بر اساس منابع موجود انجام گرفته و با توجه به اینکه این منابع محدود است تمام تلاش خود را در راستای توزیع عادلانه این اعتبارات به کار گرفته‎ایم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول