اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور بشرویه:

بسیج دانشجویی بازوی توانمند دانشگاههاست

خبرگزاری فارس: با حضور رئیس سازمان بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی و جمعی از مسئولان شهرستانی پایگاه بسیج در دانشگاه پیام‌نور بشرویه افتتاح شد.

بسیج دانشجویی بازوی توانمند دانشگاههاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، رئیس دانشگاه پیام‌نور بشرویه صبح امروز در مراسم افتتاح پایگاه بسیج در این دانشگاه اظهار داشت: تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی از برکات خداوند بر ملت ایران بوده که منجر به دفاع و مقاومت در برابر دشمن مسلح شده است.

کبری مکاریان با اشاره به اینکه بسیج به طبقه خاصی تعلق ندارد، افزود: دانشجویان، نیروهای کارآمد و سرمایه‌های گران‌بها هستند که علاوه بر حضور در عرصه علم و دانش در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی و دفاع از اسلام، انقلاب و کشور تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: گرچه بسیج دانشگاه پیام‌نور از امروز شناسنامه‌دار می‌شود اما در گذشته دانشجویان بدون منت و چشمداشت در فعالیت‌های فرهنگی، مراسمات مذهبی و برگزاری دعاها حضور فعالی داشته‌اند.

مکاریان با اشاره به اینکه بسیج بازوی توانمند دانشگاه است، تاکید کرد: تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی علاوه بر سفارش مقام معظم رهبری دغدغه اصلی دانشجویان است که با افتتاح این پایگاه این امر محقق خواهد شد.

امام جمعه موقت بشرویه نیز در این مراسم به حضور دانشجویان در نمازهای جماعت، دعاها و دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج یکی از آثار ارزشمند دوران بعثت پیامبر اکرم (ص) بوده که در آن همه اقشار دست در دست هم در جبهه‌ها حضور داشته‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر حدادیان ادامه داد: امروزه هر برنامه‌ای که در بسیج اجرا می‌شود تداعی کننده برنامه‌های صدر اسلام است به گونه‌ای که در تاریخ اسلام همه افراد از نوجوانان تا افراد مسن عاشقانه، آگاهانه و از روی اخلاص برای نبرد با دشمن به جبهه‌ها شتافتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه بشرویه نیز بر نقش بسیج در جامعه تاکید کرد و گفت: اجرای ارزش‌های اسلامی بر عهده ولی فقیه در جامعه است که در آیات قرآن با لفظ اولی‌الامر منکم مصداق یافته است.

حجت‌الاسلام محمد عمارلو افزود: امروزه بحث تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به میان آمده و دشمن به هر طریقی از هر فرصتی استفاده می‌کند تا جوانان و به ویژه دانشجویان را تطمیع کند اما این قشر روشن فکر با تکیه بر آموزه‌های دینی و فرمایشات مقام معظم رهبری تسلیم اوامر آنها نشده تا جایی که شهیدان علم شهید علیمحمدی، احمدی روشن، رضایی‌نژاد و شهریاری با تربیت دینی و افکار بسیجی در راستای آرمان‌های خود جانشان را از دست داده‌اند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه دانشگاه‌ها مراکز سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده برای آینده ملت‌ها ارزیابی می‌شود، اظهار داشت: بسیج دانشجویی دارای اهداف، افکار و آرمان‌های بلندی است که باید با هوشیاری، همبستگی، بصیرت در این مسیر حرکت کند و تحقق دانشگاه اسلامی را مد‌نظر داشته باشد.

پیام یوسفی ادامه داد: انتظاری که از دانشجویان بسیجی می‌رود این است که با معرفت و شناخت نسبت به اندیشه‌های ناب اسلامی، معنویت و سعی در نشان دادن تفکر بسیجی در رفتار، بصیرت و اهتمام برای فراگیری معلومات و مهارت و توانایی انتقال معلومات و بینش‌ها به دیگران  و پرورش این ویژگی‌ها در خود تلاشی مضاعف داشته باشند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول