اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشجوی دندانپزشکی تخصصی:

انقلاب جهادی بسیج دانشجویی علوم پزشکی در روستاهای قزوین

خبرگزاری فارس: دانشجوی دندانپزشکی تخصصی از فعالیت‌های جهادی بی‌نظیر بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در روستاهای استان خبر داد.

انقلاب جهادی بسیج دانشجویی علوم پزشکی در روستاهای قزوین

مینا محبیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد:‌ بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اردوهای جهادی خود را از سال 89 آغاز کرده و تا به امروز نیز این فعالیت‌ها با قدرت هرچه بیشتر ادامه دارد.

وی افزود: اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گذشته با عرصه‌یابی دانشجویان همه دانشگاه‌های استان قزوین و حضور کادر پزشکی، بهداشتی و فرهنگی این دانشگاه در طول یک روز انجام می‌شد.

دانشجوی دندانپزشکی تخصصی علوم پزشکی تهران ادامه داد: معاینه عمومی و ویزیت رایگان روستائیان و معرفی به مراکز درمانی، دندانپزشکی و بهداشتی با 30 درصد تخفیف برای روستائیان و محرومان راضی‌کننده نبود به همین دلیل برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوی جهادی به صورت گسترده‌تر از سال گذشته آغاز شد.

محبیان عنوان کرد: در اردوهای جهادی سعی بر این بوده است تا خودسازی و معنویات دانشجویان و کادر پزشکی جهادگر نیز مورد توجه قرار گیرد به همین علت این اردوها از نظر زمانی افزایش یافته است به طوری که گروه دانشجویان جهادگر بسیجی علوم پزشکی قزوین از چهارم فروردین در روستای ماهین بخش طارم سفلی حضور پیدا کرده‌ و تا 11 فروردین نیز در این روستا مستقر و به پنج روستای دیگر این منطقه نیز خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی و فرهنگی ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: گروه جهادی دانشجویان خواهر بسیجی دانشگاه علوم پزشکی قزوین متشکل از 25 نفر دانشجو و مبلغ مذهبی آقا و خانم در دو بخش آموزشی و درمانی به ارائه خدمات به روستائیان می‌پردازند.

محبیان یادآور شد: در مباحث آموزشی علاوه بر آموزش‌های بهداشتی و فرهنگی، پرورش قارچ نیز به زنان روستایی آموزش داده می‌شود.

وی بیان کرد: در بحث درمانی نیز خدمات درمانی دندانپزشکی با استقرار یونیت و ابزار لازم برای دندانپزشکی در روستای ماهین که در صورت تداوم اردوهای جهادی در این روستا مستقر می‌ماند، خدمات پزشک عمومی و ویزیت و داروی رایگان برای روستائیان، خدمات مامایی و آموزش چهره به چهره و همچنین غربالگری و تست سرطان سینه و زنان بر روی زنان روستایی انجام می‌شود.

 

* مرکز بهداشت ماهین 6 ماه است پزشک ندارد

محبیان با بیان این مطلب که مرکز بهداشت روستای ماهین شش ماه بدون پزشک بوده است، تأکید کرد: مرکز بهداشت ماهین تنها با یک نفر کاردان مامایی و بهورز اداره می‌شود به طوری که به علت بدی آب و هوا و مسیر این مرکز به مدت شش ماه از وجود پزشک بی بهره بوده است.

وی خاطر نشان کرد: تست‌ کلرسنجی آب روستا و اماکن عمومی مانند مغازه‌، نانوایی و سرویس‌های بهداشتی به همراه بازدید خانه به خانه از سرویس‌های بهداشتی منازل روستایی از دیگر خدمات تیم جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین است که در روستای ماهین در حال انجام است.

محبیان یادآور شد: شناسایی افراد بی سرپناه، مستضعف و افرادی که نیاز به خدمات بهداشتی و بهزیستی دارند نیز توسط جهادگران انجام شده است.

وی پیرامون مباحث آموزشی گروه جهادی بسیج دانشجویی علوم پزشکی قزوین در ماهین عنوان کرد: کلاس‌های آموزشی در دو نوبت دو ساعت در صبح و عصر و برای سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

محبیان تأکید کرد: 11 روستا در منطقه اطراف روستای ماهین وجود دارد که تعداد پنج روستا در دسترس بوده و با سرویس رایگانی که هر روز به این روستاها تردد می‌کند از خدمات جهادی دانشجویان مستقر در روستای ماهین بهره می‌برند.

وی با بیان این مهم که آموزش‌های دانشجویان و کادر حاضر در اردوی جهادی شامل مسائل اعتقادی، روانشناسی، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و پرورش قارچ می‌شود، تصریح کرد: برگزاری نماز جماعت توسط گروه جهادگران و مبلغان و برگزاری ادعیه کمیل، زیارت عاشورا، ندبه و ... به همراه برگزاری حلقه‌های صالحین برای پررنگ کردن نقش مساجد در بین مردم از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی است.

محبیان ادامه داد: روستای ماهین 47 نفر دانش‌آموز دختر در مقطع ابتدایی دارد که برای همه این دانش‌آموزان جشن عبادت برگزار می‌شود.

وی بازدید خانه به خانه از روستائیان، جانبازان، خانواده شهدا و دیگر اقشار روستایی را از برنامه‌های اکیپ فرهنگی، بهداشتی و درمانی بسیج دانشجویی علوم پزشکی قزوین برشمرد.

 

* طرح تداوم اردوهای جهادی در صورت حمایت مسئولان

محبیان تشریح کرد: در نظر داریم تا طرح تداوم اردوهای جهادی را به صورت ماهانه انجام دهیم که این مهم به حمایت مسئولان بستگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین را یک پزشک عمومی، یک دندانپزشک عمومی و بنده به عنوان دندانپزشک تخصصی در زمینه بیماری‌های دهان همراهی می‌کنیم.

محبیان اضافه کرد: شناسایی عرصه و تدارکات بر عهده بسیج دانشجویی بوده و دانشگاه علوم پزشکی نیز در مباحث ابزار، اقلام و دارو پزشکی با جهادگران همکاری داشته‌اند.

وی تأکید کرد: اسکان جهادگران در مدرسه شبانه‌روزی ماهین و خانه بهداشت نیز با همراهی کادر مدیریت مدرسه ماهین میسر شد که به همراه کارکنان خانه بهداشت جلوتر از جهادگران از صبح تا پاسی از شب با جهادگران همراه می‌شوند.

محبیان در پایان یادآور شد: جلسات پرسش و پاسخ و روخوانی قرآن نیز توسط مبلغان و دانشجویان بسیجی جهادگر در سطح روستا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول