اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خبر داد

ثبت‌نام بیش از 220 هزار دانش‌آموز و فرهنگی در طرح ملی حفظ قرآن‌کریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: 226 هزار نفر در سامانه طرح ملی حفظ قرآن کریم از دانش‌آموزان و فرهنگیان استان ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام بیش از 220 هزار دانش‌آموز و فرهنگی در  طرح ملی حفظ قرآن‌کریم

محمدتقی فخریان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در چناران اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش که 20 درصد از دانش آموزان و فرهنگیان باید در طرح ملی حفظ قرآن ثبت‌نام کنند، استان این تعداد را کسب کرده است.

وی در ارتباط با رتبه خراسان‌رضوی در ثبت‌نام این طرح گفت: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان این طرح در استان‌های دیگر از استان خراسان‌رضوی بیشتر بوده است و در این ارتباط خراسان‌رضوی در رتبه‌های اول و دوم قرار ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی ادامه داد: ثبت‌نام در این طرح کیفی بوده و ما اعتقادمان بر کیفیت است.

فخریان به طرح هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و گفت: تا پایان برنامه پنجم تمام مدارس باید هوشمندسازی شوند و این طرح 5 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که با تلاش‌های فراوان، این طرح در سال 90 به سبب اختصاص نیافتن بودجه تحقق پیدا نکرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی بیان داشت: 3 میلیارد تومان با کمک استانداری برای اجرای طرح هوشمندسازی مدارس اختصاص  یافت که در حال حاضر تجهیزات لازم تهیه و به مدارس تحویل داده می‌شود.

وی به سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: باید برای تحقق این سند، فرهنگ‌سازی شود و نظام 3ـ3 ـ6 از تحولات منحصربه‌فرد این سند تحول بنیادین است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اظهار داشت: از اول مهرماه سال تحصیلی جدید کمبود نیرو در مدارس نخواهیم داشت و همچنین اداره توسعه و نوسازی این تعهد را داده که کمبود فضاهای آموزشی را جبران کند.

فخریان گفت: آموزش معلمان پایه ششم ابتدایی در استان شروع شده و 350 نفر از معلمان برای این پایه آموزش فرا می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی به جذب نیروهای قرارداد کارمعین در آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: در سال 90 مجوز یک‌هزار نفر برای جذب نیروی خدماتی مدارس به صورت قرار داد کار معین گرفته شد که در فراخوان عمومی قریب به 70 هزار نفر در سامانه جذب ثبت‌نام کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه 40 هزار نفر به خاطر سن، مدرک تحصیلی، مدرک پایان خدمت و غیره از سامانه حذف و تعداد باقیمانده بر اساس رتبه‌بندی و دستورالعمل کارهای مربوط به آنان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول