اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر توزیع برق شیروان:

4 میلیارد اعتبار پایداری شبکه‌های برق شیروان جذب شد

خبرگزاری فارس: مدیر توزیع برق شیروان گفت: سه میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه‌های فشار متوسط شهرستان جذب شد.

4 میلیارد اعتبار پایداری شبکه‌های برق شیروان جذب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی، احمد بوستانی اظهار کرد: با صرف این میزان اعتبار، 18 دستگاه تجهیزات شبکه 20 کیلوولت شامل دو دستگاه ریکلوزر، چهار دستگاه سکشن لایزر و 12 دستگاه LBS تهیه و در مکان‌های کارشناسی شده شبکه برق نصب شد.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری این تجهیزات، قابلیت اطمینان شبکه افزایش و میزان خاموشی‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت.

خبر دیگری نیز حاکی است، دوره بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌های اداری در شرکت برق خراسان‌شمالی برگزار شد.

در این دوره آموزشی مدیر دفتر فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق خراسان‌شمالی با بیان بهای برق مصرفی درساعات مختلف گفت: برای مصارف برق سه نرخ متفاوت 650 ریال به ازای هر کیلووات ساعت، 150 ریال به ازای هر کیلووات ساعت و 300 ریال به ازای هر کیلووات ساعت تعیین شده است که به ترتیب در ساعات اوج بار، کم باری و ساعات عادی در قبوض مشترکان اعمال می‌شود.

حسین حیدرپور با تاکید بر بهینه‌سازی مصرف انرژی افزود: انتقال مصارف از ساعات پیک بار به ساعات میان باری، بهای برق را تا 50 درصد و انتقال مصارف از ساعات پیک به ساعات کم باری، تعرفه قبوض برق را تا 77 درصد کاهش می‌دهد.

وی بر سه اصل درست مصرف‌کردن، به اندازه مصرف‌کردن و به جا مصرف‌کردن تاکید و اظهار امیدواری کرد؛ برگزاری این دوره آموزشی ویژه ادارات و سازمان‌ها و با هدف بهینه‌سازی مصارف انرژی ساختمان‌ها بتواند در کاهش میزان انرژی مصرفی استان تأثیرگذار باشد.

در ادامه این دوره آموزشی چند تن از مسئولان سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) ضمن ارائه پاورپوینتی، به تشریح تبعات پرمصرفی و راهکارهای بهینه‌سازی مصرف پرداختند.

کارشناس دفتر سازمان بهره‌وری انرژی ایران در این راستا گفت: طی چند سال آینده، ساختمان‌ها نیز ملزم به تهیه برچسب انرژی خواهند شد به همین منظور اصلاح مصرف انرژی در ساختمان‌ها، از جمله مهم‌ترین بحث‌های امروز است.

محمد طاهری سه راهکار پرهزینه، کم‌هزینه و رایگان را برای بهینه‌سازی مصارف در ساختمان‌ها عنوان کرد و گفت: تغییر معماری ساختمان و تغییر فرآیند تولید انرژِی از جمله راهکارهای پر هزینه، مدیریت انرژِی، مدیریت بار، عایق کاری و آموزش جز راهکارهای کم‌هزینه و کاهش مصرف در ساعات پیک بار و تنظیم مجدد سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از جمله راهکارهای بدون هزینه برای بهینه‌سازی مصرف سوخت محسوب می‌شود.

وی بهره گیری از سیستم کنترل هوشمند سرمایشی ساختمان را در کاهش مصرف انرژی بسیار تأثیرگذار دانست و اظهار کرد: استفاده از چنین سیستم‌هایی مصرف برق منازل مسکونی را تا 15 درصد و مصرف برق ساختمان‌های اداری را تا 40 درصد کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/‌ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول