اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری نیروی انتظامی

38 سارق شبکه‌های برق اهواز دستگیر و محکوم شدند

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت توزیع نیروی برق اهواز از دستگیری و محاکمه 38 سارق شبکه‌های برق این شهرستان در مراجع قضایی طی سال‌ جاری خبر داد.

38 سارق شبکه‌های برق اهواز دستگیر و محکوم شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق این شهرستان، علیرضا کریم‌پور اظهار داشت: تأمین برق مصرف کنندگان در مناطق گرمسیر کشور به ‌ویژه شهرستان اهواز همواره دارای اهمیت ویژه‌ای بوده و تمام تلاش‌های گروه‌های عملیاتی این شرکت نیز تأمین برق پایدار و مطمئن مصرف کنندگان در طول سال است.

وی افزود: یکی از اقداماتی که موجب هدر رفتن زحمات کارکنان این شرکت می‌گردد، سرقت سیم‌های شبکه توزیع برق است که موجب خاموشی ناخواسته مشترکان و نارضایتی مردم می‌شود.

این مقام مسئول در شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: شبکه‌های توزیع برق اموال عمومی محسوب می‌شوند از این‌رو با توجه به حساسیت تأمین برق مردم مطابق ماده‌های 659، 662، 667 و 687 قانون مجازات اسلامی برای اشخاصی که مبادرت به سرقت شبکه‌های توزیع برق و خرید و فروش آن و هم‌چنین تخریب این شبکه‌ها بنمایند مجازات سنگینی پیش‌بینی شده است.

کریم‌پور ادامه داد: در سال‌ جاری با همکاری نیروی انتظامی کلان‌شهر اهواز و دفتر حراست این شرکت 38 سارق و مال‌خر اموال مسروقه شبکه‌های توزیع برق دستگیر و با تلاش و پیگیری کارشناسان دفتر حقوقی این شرکت و همکاری مناسب مراجع قضایی اهواز به مجازات‌های متعدد و تکمیلی از شش ماه تا پنج سال حبس و رد اموال مسروقه محکوم شدند.

مدیر دفتر حقوقی شرکت توزیع برق اهواز در ادامه گفت: مطابق درخواست شرکت توزیع نیروی برق اهواز و موافقت به عمل آمده با مراجع قضایی استان خوزستان دادگاه ویژه سرقت انرژی ویژه متخلفان و سارقان انرژی برق نظیر سرقت شبکه، استفاده از انشعاب غیر مجاز برق در شعبه 246 شورای حل اختلاف واقع در حوزه قضایی شماره 2 شهرستان اهواز تشکیل شده است که این موضوع  موجب تسریع در رسیدگی به شکایات و پرونده‌های سرقت انرژی و برخورد قاطع با متخلفان و سارقان شبکه‌های برق می‌شود. 

انتهای پیام/غ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول