اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌رضوی خبر داد

برنامه‌ریزی برای کاهش 15 درصدی تلفات حوادث رانندگی در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان خراسان‌رضوی گفت: کاهش 15 درصدی تلفات انسانی حوادث رانندگی یکی از اهداف اصلی اداره‌کل حمل و نقل خراسان‌رضوی در سال جاری است.

برنامه‌ریزی برای کاهش 15 درصدی تلفات حوادث رانندگی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا شهرکی ثانوی ساعتی قبل در یک نشست خبری، اظهار کرد: با توجه به ابلاغ بودجه سال 91 اقدامات و اجرای سیاست‎های سال 91 را آغاز کرده‎ایم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان خراسان‌رضوی گفت: کاهش 15 درصدی تلفات انسانی حوادث رانندگی یکی از اهداف اصلی اداره‌کل حمل و نقل در سال جاری است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین سیاست‏های ما در سال جاری شامل بسترسازی و ایجاد زیرساخت توسعه حمل و نقل هوشمند، ایجاد مراکز مدیریت راه‏ها، تلاش در راستای جذب سرمایه‌داران بخش خصوصی، تدوین برنامه عملیاتی ارتقا ایمنی تردد، تسریع در انجام پرروژه‏های عمرانی، تعامل با پلیس و سایر ارگان‏ها، نظارت بر رعایت قوانین حمل و نقل و ارتقا سطح خدمات بخش مسافری است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‏های استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه امسال توجه ویژه‏ای به بخش ایمنی حمل و نقل خواهیم داشت، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد با تملک زمینی، کار احداث قرارگاه پلیس راه استان را آغاز کنیم ضمن اینکه برای احداث پاسگاه پلیس راه قوچان به چناران مناقصه برگزار و کار پیشرفت 15 درصدی داشته است.

وی افزود: برنامه‏های نیز برای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‏ها داریم که این کار در دو حوزه آموزش و پیشگیری و اصلاح فیزیکی صورت می‌گیرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان خراسان‌رضوی ادامه داد: خرید تجهیزات برای پلیس راه، ارتقای ایمنی عابرین پیاده و موتورسواران، ارتقای ایمنی عدوات کشاورزی، خرید و نصب دستگاه‏های تردد شمار، نصب دوربین‏های کنترل سرعت، انجام برخی فعالیت‏های اطلاع رسانی و تبلیغی از جمله برنامه‏های ما برای ایمن سازی حمل و نقل است که برای این منظور نزدیک به 3 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی کرده‏ایم.

وی خاطرنشان کرد: 800 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و 200 میلیون تومان نیز از اعتبارات زیارت برای بحث ایمنی پیش‌بینی شده است، اداره راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی نیز برای بحث ایمنی اعتبارات جداگانه‏ای دارد که بخشی از اقدامات این حوزه بر عهده این اداره است.

شهرکی با اشاره به برنامه‎های این اداره برای پایانه‎های مسافربری تصریح کرد: تلاش می‎کنیم شرایطی را فراهم کنیم که 80 درصد فروش بلیط به مقاصد خارج از استان را به بیرون از پایانه منتقل کنیم زیرا اعتقاد داریم پایانه محل سوار و پیاده شدن مسافر و خدمات‏گیری برای سفر برای راننده، مسافر و خودرو است.

وی افزود: امسال رشد 10 درصدی برای جابه‎جایی مسافر در استان پیش‌بینی کرده‏ایم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‏های استان خراسان‌رضوی از برگزاری دوره‏های آموزشی برای رانندگان وسایل نقلیه سنگین حمل بار و مسافر خبر داد و افزود: برای آموزش‎های حین خدمت 24 هزار نفر دوره را پیش‌بینی و برای آموزش‎های نیروهای تازه وارد که در بدو ورود آموزش می‌بینند نیز 3600 نفر دوره را پیش‌بینی کرده‌ایم، ضمن اینکه 561 نفر دوره آموزشی نیز برای مهمانداران اتوبوس‎های  VIP در نظر گرفته‎ایم.

شهرکی در ارتباط با افزایش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در جاده‌های استان نیز گفت: سال گذشته قول بهره‌برداری از 6 مجتمع را داده بودیم که این امر محقق شد و برای امسال پیش بینی بهره‌برداری از 10 مجتمع را کرده‌ایم.

وی افزود: این مجتمع‌ها در مسیر‌های چناران قوچان، تربت جام فریمان، مشهد قوچان، تربت جام تایباد(3 مجتمع)، نیشابور سبزوار (2مجتمع)، تایباد خواف و مشهد سرخس است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان خراسان‌رضوی از ایجاد دو شهرک حمل و نقل در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: موافقت اصولی ایجاد دو شهرک حمل و نقل در مشهد و خواف گرفته شده است که با سرمایه بخش خصوصی کار احداث آنها امسال آغاز خواهد شد.

وی افزود: تفاوت این شهرک‌ها با پایانه‌های بار در مالکیت تثبیت شده بخش خصوصی و برخی خدمات است و این شهرک‎ها در مکان‌هایی ایجاد خواهد شد که قابلیت سرویس‌دهی به سیستم ریلی را نیز داشته باشند.

شهرکی با بیان اینکه طرح‎هایی برای تعمیر و نگهداری و بهبود فضای پایانه‎های مرزی استان داریم تاکید کرد: برای تعمیر و نگهداری پایانه باجگیران 350 میلیون تومان و پایانه دوغارون 400 میلیون تومان و برای احداث سالن تجاری پایانه مرز لطف‌آباد 3 میلیارد تومان اعتبار گذاشته‌ایم که سالن تجاری مرز لطف‌آباد در 26 آذر سال جاری به بهره‎برداری می‌رسد.

وی افزود: 250 میلیون تومان برای تعمیر و نگهداری پایانه لطف آباد و 350 میلیون تومان نیز برای تعمیر و نگهداری پایانه مرز سرخس اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی همچنین از اختصاص یک میلیارد تومان برای افزایش بنای ساختمان اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‎های استان خراسان رضوی در مشهد خبر داد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول