اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار امسال

52 نفر بر اثر تصادفات در خراسان‌شمالی کشته شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌شمالی گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی 52 نفر طی سه ماه نخست امسال بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

52 نفر بر اثر تصادفات در خراسان‌شمالی کشته شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سعید سبحانی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: میزان تصادفات رانندگی امسال در مقایسه با سال قبل، 8/8 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات رانندگی در خراسان‌شمالی طی بهار امسال مربوط به خرداد ماه است، افزود: البته در اکثر استان‌های کشور به خاطر در پیش بودن تعطیلات و افزایش ترددها شمار تصادفات رانندگی منجر به فوت با افزایش همراه بوده است.

* تصادفات رانندگی دو برابر سایر سوانح تلفات دارد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌شمالی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی و کاهش شمار تلفات رانندگی گفت: بر اساس تحقیقاتی که از سوی این اداره کل انجام شده، میزان تصادفات رانندگی منجر به فوت در خراسان‌شمالی 7/2 درصد غرق‌شدگی، برق‌گرفتگی، سوختگی، ‌گازگرفتگی و مصرف مواد مخدر است.

وی افزود: بر اساس این تحقیق وضعیت متوفیان از نظر فرهنگی، تحصیلات،‌ سن بررسی شده که اکثر افراد که جان خود را از دست داده‌اند در رنج سنی 17 تا 40 سال قرار داشته‌اند.

سبحانی تصریح کرد:‌ همچنین از نظر تحصیلات 77 درصد متوفیان جاده‌ها تحصیلات آنان زیر دیپلم بوده‌اند. همچنین 71 درصد از متوفیان مرد و 29 درصد زن بوده‌اند که عمده آنان بر اثر ضربه به سر جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌شمالی، این تحقیقات با ملاک قراردادن آمار تصادفات منجر به فوت انجام شده است.

* 3 شرکت حمل کالا و مسافر در خراسان‌شمالی تعطیل شدند

سبحانی همچنین با اشاره به اینکه با پیگیری‌های واحد حقوقی این اداره کل سه شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در خراسان‌شمالی به دلیل تخلفات تعطیل شدند، گفت: از این تعداد دو شرکت مربوط به حمل کالا و یک شرکت مسافربری بوده است.

وی عدم رعایت ضوابط و سایر تخلفات را از جمله دلایل تعطیلی این شرکت‌های حمل کالا و مسافر عنوان کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌شمالی همچنین از ممنوعیت رانندگی، پنج راننده ناوگان حمل و نقل عمومی استان به خاطر تخلفات خبر داد.

وی تصریح کرد: این رانندگان از سه تا شش ماه به خاطر تخلفات مختلف محکوم شده و حق رانندگی با وسائط نقلیه عمومی را ندارند.

* حمل بار بدون بارنامه ممنوع است

سبحانی در ادامه بر ممنوعیت حمل بار بدون بارنامه توسط شرکت‌های حمل بار در خراسان‌شمالی تاکید کرد.

وی با اشاره به افزایش جا به جایی بار در فصل تابستان گفت: تمام وسائط نقلیه حمل بار در خراسان‌شمالی باید برای جا به جایی کالا بارنامه بگیرند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌شمالی همچنین دریافت صورت وضعیت از سوی رانندگان اتوبوس برای مسافران را ضروری عنوان کرد.

* 927 هزار مسافر در خراسان‌شمالی جا به جا شد

سبحانی اظهار کرد: 927 هزار مسافر طی سه ماه نخست امسال از خراسان‌شمالی جا به جا شده‌اند.

وی تصریح کرد: این تعداد مسافر با 93 هزار سرویس اتوبوس در مسیرهای مختلف جا به جا شده و خدمات‌دهی شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌شمالی همچنین میزان کالاهای جا به جا شده در بهار امسال توسط ناوگان حمل و نقل باری استان را 828 هزار و 665 تن عنوان کرد. این میزان کالای جا به جا شده توسط 55 هزار و 46 دستگاه انجام شده است.

سبحانی صدور 10 هزار و 383 کارت هوشمند و 18 هزار و 586 کارت رانندگی از دیگر فعالیت‌های حمل و نقل استان در سه ماه استان عنوان کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌شمالی شمار پروانه‌های صادر شده برای حمل بار ترافیکی را نیز 528 مورد عنوان کرد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول