اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان خبر داد

کاهش 93 درصدی تصادفات فوتی درون شهری گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از وقوع 148 فقره تصادف جرحی با 187 نفر مجروح و یک نفر کشته در طرح تابستانه خبر داد و گفت: در این مدت، تصادفات جرحی 13 درصد و فوتی 93 درصد کاهش یافته است.

کاهش 93 درصدی تصادفات فوتی درون شهری گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیدتقی امینی ظهر امروز در جلسه نیروی انتظامی استان گزارشی از عملکرد پلیس راهور در زمینه تصادفات درون شهری را ارائه داد.

وی، افزود: هر ساله در فصل تابستان به لحاظ دو ویژگی تعطیلات تابستانی مدارس و فصل گرما، میزان سفرهای تابستانی به حداکثر رسیده و مردم برای انجام سفری راحت استفاده از خودروی شخصی را بر دیگر وسائل حمل و نقل ترجیح می‌دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان ادامه داد: امسال با توجه به فشردگی فصل مسافرت‌های تابستانی مانند سنوات قبل بار ترافیکی سفرهای تابستانی به دو ماه تیر و شهریور محدود شده و به همین نسبت مسافرت‌ها با فشردگی بیشتری دنبال می‌شود زیرا مردم ترجیح می‌دهند به دلایل شرعی و تعظیم شعائر دینی از مسافرت در ایام ماه مبارک رمضان پرهیز کنند.

به گفته وی، مصادف شدن ماه مبارک رمضان با مرداد زمان مناسب برای مسافرت‌ها را به دو ماه محدود کرده است.

امینی درباره به‌کارگیری 333 نیرو در قالب 55 تیم خودرویی و 56 تیم موتورسوار و 164 نیروی پست ثابت در طرح تابستانه امسال، اذعان کرد: پلیس راهور با به‌ کارگیری تمام نیرو و امکانات موجود به صورت هدفمند برای افزایش انضباط و ایمنی عبور و مرور و در نتیجه سفری امن برای همه مسافران را در رٱس کار خود قرار داده است.

این مسئول از کاهش 19 درصدی تصادفات جرحی و فوتی در مرحله نخست اجرای طرح تابستانه خبر داد و یادآور شد: در مدت اجرای این طرح تعداد 148 فقره تصادف جرحی با 187 نفر مجروح و یک فقره تصادف فوتی با یک نفر متوفی رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تصادفات جرحی 13 درصد و تصادفات فوتی 93 درصد کاهش داشته است.

وی دلیل کاهش چشمگیر این آمار را توجه و هوشمندی رانندگان به قوانین ترافیکی، عملکرد و اطلاع‌رسانی رسانه‌های جمعی و مراقبت‌های قانونی پلیس راهور دانست.

امینی یادآور شد: گیلان در سایه این جدیت به رکوردی جدید در عرصه حداقل‌ها در تصادفات رانندگی و شمار کشته‌گان تصادف دست یافته است.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول