اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر خبر داد

شناسایی 20 نقطه آلوده به مواد مخدر در ملایر

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر از شناسایی 20 نقطه آلوده در ملایر به عنوان نقاط اصلی مواد مخدر خبر داد و گفت: از این نقاط هشت مورد شهری و 12 مورد روستایی بوده است.

شناسایی 20 نقطه آلوده به مواد مخدر در ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور پیش از ظهر امروز در ستاد فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملایر با بیان اینکه تاکنون 14 جلسه ستاد فرعی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ملایر تشکیل شده است، اظهار داشت: در این راستا ملایر رتبه برتر استان را دارد و طبق تأکید سرپرست استانداری همدان به فرمانداران، طرح مبارزه با مواد مخدر ملایر باید به عنوان الگو و نمونه اجرا شود.

وی بر پیگیری و تشکیل جلسات این ستاد به صورت ماهانه حداقل یک بار تأکید کرد و گفت: این ستاد یکی از جلسات مهم شهرستان است و همه اعضا باید در زمان جلسه در آن حضور داشته باشند چرا که طرح مبارزه با مواد مخدر طرحی همه‌جانبه است.

فرماندار ملایر با اشاره به اینکه شهرستان ملایر به عنوان یکی از پنج شهر پایلوت کشور در مبارزه با مواد مخدر انتخاب شده است، ادامه داد: در این راستا تاکنون اقدامات زیادی در شهرستان انجام شده و نیروهای سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها برنامه‌ها و اقدامات مفیدی را از سال گذشته تاکنون در شهرستان ملایر به انجام رسانده‌اند که در این راستا جای تقدیر دارد.

وی از پاکسازی 31 منطقه آلوده در شهرستان توسط نیروی انتظامی ملایر خبر داد و گفت: مناطق آلوده در شهر و روستاهای ملایر بوده و تأکید داریم که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

خیریانپور با تأکید به روحانیون و مبلغان گفت: ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد تنفر عمومی از مواد مخدر است که در این راستا می‌طلبد روحانیون و مبلغان در منابر و مساجد به بحث معضلات مواد مخدر و آگاهسازی خانواده بپردازند.

وی عنوان داشت: وجود بیکاری و مشکلات اقتصادی نمی‌تواند توجیهی برای استفاده از مواد مخدر و کشیده شدن فرد به سوی آن باشد چرا که امروز شاهد استفاده مواد مخدر در بین برخی شاغلین و تحصیل‌کرده‌ها و برخی اقشار مرفه جامعه هستیم که باید زمینه‌هایی مهیا شود تا اعتیاد از درون جامعه ریشه‌کن شود.

فرماندار ملایر اعتیاد را ریشه بسیاری از جرائم در جامعه خواند و تصریح کرد: طبق آمار به دست آمده ریشه بسیاری از سرقت‌ها ،قتل، مرگ مشکوک و... در مواد مخدر است.

وی عنوان داشت: موارد مصرف مواد مخدر به سوی صنعتی شدن است و 53 درصد مواد مخدر مصرفی سنتی و 47 درصد موارد مصرف صنعتی است که این وضعیت نگران‌کننده برای همه ما هشدار است.

خیریانپور بر ناامن کردن محیط برای فروشندگان مواد مخدر تأکید کرد و گفت: در این راستا باید با توزیع‌کنندگان خرد و کلان به شدت برخورد شود و نیروی انتظامی نیز گشت‌ها و ایست‌های بازرسی را تشدید کند.

وی از شناسایی 20 نقطه آلوده در شهرستان ملایر به عنوان نقاط اصلی مواد مخدر خبر داد و خاطرنشان کرد: از این نقاط هشت مورد شهری و 12 مورد روستایی بوده و در این راستا از ابتدای اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر افراد زیادی از جمله توزیع‌کنندگان خرد و کلان مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده‌اند.

فرماندار ملایر از برگزاری 254 کارگاه آموزشی برای مبارزه با مواد مخدر در ملایر خبر داد و گفت: کلینیک مثلثی ملایر نیز راه‌اندازی شده و شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان را زیر پوشش قرار می‌دهد که تاکنون یک هزار و 338 نفر به این کلینیک مراجعه کرده‌اند.

وی در پایان سخنانش بر لزوم احداث اردوگاه ترک اعتیاد و تأمین اعتبارات لازم به منظور اتمام ساختمان زندان جدید ملایر تأکید کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول