اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کرمان:

47 نماز جمعه در استان کرمان برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان گفت: در حال حاضر 47 نماز جمعه در استان کرمان برپا می‌شود.

47 نماز جمعه در استان کرمان برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز نخستین نماز جمعه تهران اظهار داشت: نماز جمعه در 2 حوزه فرهنگی و دینی، نقش اطلاع‌رسانی، ارتقای فرهنگی و آگاه‌سازی جامعه را به ویژه در مورد دستاوردهای نظام و ترفندها و توطئه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی به عهده دارد.

وی آثار اجتماعی و ایجاد تحرک و پویایی در میان مردم را از دیگر ویژگی‌های نماز جمعه عنوان کرد و ابراز داشت: دفاتر ائمه جمعه همواره محلی برای حضور ارباب رجوع و بیان مسائل شرعی و اجتماعی است.

‌قاسمی‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر 47 نماز جمعه در استان کرمان برپا می‌شود، افزود: بعد از سفر مقام معظم رهبر به استان کرمان توسعه راه‌اندازی نماز جمعه‌ها شتاب بیشتری گرفت و از 28 مورد به 47 مورد رسید.

وی با بیان اینکه برپایی نماز جمعه در هر مکانی شرایط خاص خود را نیاز دارد، بیان داشت: در وحله اول آن منطقه باید به عنوان شهر مطرح باشد تا به لحاظ شرعی با مشکل مواجه نشویم.

قاسمی‌زاده عنوان کرد: راه‌اندازی نماز جمعه‌ بخش ساردوئیه، نودژ و اسماعیلی از جمله مواردی است که در برنامه کاری سال 91 قرار دارد.

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان نماز جمعه را بهترین سنگر در حوزه دفاع از دین و ارزش‌های دینی دانست و گفت: در زمینه ساخت و ساز مصلا نیز در حال حاضر 18 شهر مشغول به احداث هستند.

قاسمی‌زاده ابراز داشت: در حال حاضر در استان کرمان از مصلاهای کرمان، باغین، شهربابک، زنگی‌آباد، گلباف و ارزوئیه استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: سیاست شورای مرکز بر این است که مصلاها باید با اصول فنی و مهندسی احداث شوند تا طول عمر مفید بالایی داشته باشند، لذا هزینه‌های زیادی را نیز نیاز دارند.

قاسمی‌زاده خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر شد تا در شهرهای کوچک‌تر از سازه‌های سبک و زودبازده استفاده شود تا مردم نیز هر چه سریع‌تر بتوانند از مصلا بهره ببرند.

وی گفت: به دلیل هزینه‌ بالای ساخت و ساز و کمبود اعتبارات در بحث توسعه و مصلاسازی برنامه‌ای در دستور کار نداریم.

قاسمی‌زاده اذعان داشت: اگر بخواهیم مصلاهای موجود به نتیجه برسند، سالانه 500 میلیون ‌تا یک میلیارد تومان باید اعتبار تزریق کنیم تا طی پنج سال آینده به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: طی سال گذشته یک میلیارد تومان از محل اعتبارات شورای سیاست‌گذاری و 800 میلیون تومان از محل شاخص‌های فرهنگی برای ساخت و ساز مصلاها اختصاص یافت که باید میان 18 مصلا تقسیم شود.

قاسمی‌زاده ابراز داشت: با توجه به این موارد حضور مردم و خیران در ساخت و ساز مصلاها باید در کنار حضور دولت دیده شود تا بتوان سریع‌تر و جدی‌تر به کارها پایان داد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول