اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع ذخایر اسلامی:

اسناد صلح‌نامه‌های خوانسار و فریدن منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع ذخایر اسلامی از چاپ کتاب «اسناد صلح‌نامه‌های خوانسار و فریدن» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

اسناد صلح‌نامه‌های خوانسار و فریدن منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام صادق اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اسناد صلح‌نامه‌های خوانسار و فریدن موجود در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) مشهور به مهدیه اظهار کرد: این کتاب از سلسله فهارس نسخه‌های خطی و اسناد است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون 150 جلد از سلسله میراث مخطوط چاپ شده و کتاب اسناد صلح‌نامه‌های خوانسار و فریدن جزئی از این سلسله است.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی با اشاره به تعریف صلح‌نامه گفت: صلح‌نامه‌ها یا مصالحه‌نامه گونه‌هایی از اسناد شرعی هستند که برخی اوقات عنوان بیع‌نامه یا هبه‌نامه و برخی اوقات اجاره‌نامه را داراست.

وی خاطر نشان کرد: صلح‌نامه‌ها از اسناد مهم شرعی و اجتماعی شیعی هستند که متاسفانه کمتر روی آنها کار شده است.

اشکوری به دیگر نکات موجود در صلح‌نامه‌ها اشاره کرد و افزود: نکات ارزشمند تاریخی، اجتماعی، منطقه‌ای، مردم‌شناسی و اصطلاحات خاص جغرافیایی در صلح‌نامه‌ها وجود دارد که برای اهل این حوزه مهم است.

وی عنوان داشت: چهار سال پیش مجموعه‌ای مهم از اسناد موجود در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) خوانسار را عکسبرداری کرده و اکنون روی مجموعه‌ای از این اسناد کار می‌کنیم تا در آینده‌ای نزدیک در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی به مخاطبان کتاب اسناد صلح‌نامه‌های خوانسار و فریدن اشاره کرد و گفت: مورخان، جغرافیدانان و کسانی که مطالعات محلی دارند یا روی تاریخ محلی و اصطلاحات کار می‌کنند می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

اسناد صلح‌نامه‌های خوانسار و فریدن دارای بیش از 100 سند بوده که توسط سیدصادق حسینی‌اشکوری تألیف شده و از سوی انتشارات مجمع ذخایر اسلامی در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول