اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه‌ای بالغ بر 117 میلیون ریال

کارگاه بافت‌های سنتی و قلم‌زنی در ساری افتتاح شد

خبرگزاری فارس: کارگاه بافت‌های سنتی و قلم‌زنی با هزینه‌ای بالغ بر 117 میلیون ریال در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره دو ساری افتتاح شد.

کارگاه بافت‌های سنتی و قلم‌زنی در ساری افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران،  کارگاه بافت‌های سنتی و قلم‌زنی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره 2 ساری با تعلیم سه حرفه جاجیم بافی، چادرشب بافی و سجاده بافی با اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال افتتاح شد.

جاجیم بافی با 270 ساعت آموزش طی دوره‌ای دو ماهه برگزار می‌شود که در این حرفه بافت طرح‌های قدیمی برای تهیه جاجیم آموزش داده می‌شود که دستگاه‌های چهار وردی و شش وردی ویژه این کار هستند.

چشم‌انداز آینده این رشته تلفیق طرح‌های مدرن و طرح‌های قدیمی همچون تلفیق این هنر با گلیم‌بافی است و از این تلفیق می‌توان تابلو، جاجیم‌چه و پرده‌های تزئینی در طرح‌های متنوع تولید کرد.

همچنین دوره چادر شب بافی با 150 ساعت آموزش حدود یک ماه و نیم طول می‌کشد که این حرفه نیز با همان دستگاه‌های چهار و هشت وردی در حال آموزش است.

در مورد چشم‌انداز آینده آن پس از تدوین استاندارد پیشرفته که در حال بررسی است، دوخت بلوز مردانه، مانتوی زنانه و همچنین کفش و مانتو و روکش مبل است.

سجاده‌بافی با 125 ساعت آموزش بوده که بافت سجاده با طرح‌های متنوع  و سنتی مانند محرابی است و در حد پیشرفته‌تر و شکیل‌تر در این کار می‌توان به جای نخ‌های پنبه‌ای از نخ‌های ابریشمی استفاده کرد که جزو کالاهای صادراتی محسوب می‌شود. همچنین هزینه راه‌اندازی این کارگاه 100 میلیون ریال بوده است.

همچنین در ادامه کارگاه قلم‌زنی با استاندارد 240 ساعت و طول دوره حدود دو ماه افتتاح و به بهره‌برداری رسید. کار روی صفحه‌های فلزی مس و برنج و بشقاب‌های فلزی در این دوره به همراه قالب‌گیری کارها آموزش داده می‌شود.

در آینده نزدیک با توجه به تقاضای بالای هنرجویان شاهد اجرای استاندارد درجه یک که شامل کار روی گلدان و تنگ و ظروف مختلف است خواهیم بود.

چشم‌انداز و آینده این رشته برای هنرجویان ورود به بازار کار، برای تزئینات داخلی ساختمان، کار روی شومینه‌ها، دفاتر و منازل مسکونی است که هزینه راه‌اندازی این کارگاه 17 میلیون ریال است.

انتهای‌پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول