اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار لنگرود خبر داد

111 میلیارد ریال خسارت اولیه سیل به لنگرود

خبرگزاری فارس: فرماندار لنگرود گفت: تاکنون برآورد اولیه خسارت به مناطق سیل‌زده لنگرود بیش از 111میلیارد ریال است و بررسی نقاط حادثه دیده همچنان ادامه دارد.

111 میلیارد ریال خسارت اولیه سیل به لنگرود

عزیز کاظمی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با اشاره به وضعیت خسارت‌های ناشی از سیل اخیر در این شهرستان اظهار کرد: با آغاز سیل در ساعات پایانی روز یکشنبه عوامل اجرایی شهرستان و اداره‌های مختلف در محل حادثه حضور یافتند.

* خسارت اولیه 111 میلیارد ریالی سیل به لنگرود

وی، با بیان اینکه عمده خسارت سیل در مناطق اطاقور مسیر کومله و شلمان بوده است، تصریح کرد: بیشترین خسارت وارده به بخش‌های کشاورزی، مزارع، رودخانه‌ها و منازل مسکونی بوده که تخریب راه‌های جاده‌های آسفالتی و تخریب 4 دهنه پل را به همراه داشته است.

فرماندار لنگرود خسارت وارده را تاکنون بالغ بر 111 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این برآورد اولیه خسارت است و با بررسی‌های بیشتر این رقم افزایش می‌یابد.

وی، بارش باران در وضعیت کنونی که شالیزارها به خوشه نشسته‌اند را بسیار مضر خواند و ابراز کرد: بارش باران به خوشه‌های برنج آسیب می‌رساند و سیل اخیر تمام تلاش کشاورزان منطقه را از بین برده است.

* 70 درصد مزارع کشاورزی لنگرود بیمه نیستند

کاظمی، با تصریح بر اینکه تنها 30 درصد از مزارع کشاورزی این مناطق بیمه بوده‌اند، خاطرنشان کرد: 70 درصد بقیه مزارع فاقد بیمه بوده و تاکنون راهکاری برای حل مشکل این کشاورزان وجود ندارد.

به گفته وی، در ساعت اولیه سیل ستاد بحران تشکیل جلسه داد و تاکنون به همت کارگزاران امر تمام راه‌های اصلی بازگشایی شده است.

فرماندار لنگرود، با اشاره به اینکه بیشترین آسیب جدی را پل بلوردکان با خسارتی معادل 2 میلیارد تومان داشته است، خاطرنشان کرد: 3 پل دیگر در مجموع مبلغ 1.5 میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.

وی اضافه کرد: با تلاش مسئولان مربوطه 4 پل مذکور موقتا بازگشایی شده‌اند و برای تعمیرات اساسی این پل‌ها نیاز به تامین اعتبار است.

* قطع بی‌رویه درختان از عوامل وقوع سیل در لنگرود

کاظمی، درباره قطع برق در ساعات اولیه 15 روستای سیل‌زده لنگرود ابراز کرد: تا ظهر دیروز برق این روستاها وصل شد.

وی، از دلایل وقوع سیل را بارش شدید و نا‌بهنگام باران و نیز مناسب نبودن پوشش گیاهی منطقه و قطع بی‌رویه درختان عنوان کرد و متذکر شد: باید برای جلوگیری از چنین حوادثی به ساخت محکم دیواره‌ در رودخانه توجه شود.

این مسئول، افزود: این دیواره‌ در جلوگیری از ساخت خانه در حریم رودخانه و ساخت دهانه‌های بزرگ‌تر پل‌ها برای عبور حجم بیشتر آب مهم است و مطالعه مهندسی رودخانه‌ها این امر را میسر می‌کند.

وی با تصریح بر اینکه سیل اخیر لنگرود تلفات جانی به همراه نداشته است، خاطرنشان کرد: مردم نگران نباشند کارها با جدیت دنبال می‌شود و نیازی به مراجعات مکرر آنها به جاهای مختلف نیست.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول