اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

توزیع 95 درصد کود شالیزارهای گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از توزیع 95 درصد کود در بخش شالیزارهای این استان خبر داد.

توزیع 95 درصد کود شالیزارهای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اردشیر روحی عصر امروز در جمع مدیران استان با اشاره به وضعیت توزیع کود شیمیایی شالیزاری در استان، اظهار کرد: طبق آمار رسمی، کود یارانه‌ای سال 90-89 در تمام بخش شهرستان رشت به مقدار 11 هزار و 700 تن تحویل کشاورزان شد و در سال 91-90 کود یارانه‌ای تنها در بخش شالیزاری این شهرستان به مقدار 9 هزار و 300 تن توزیع شد.

وی، با اشاره به نارضایتی کشاورزان از عدم توزیع نادرست کود شالیزار ابراز کرد: باید بررسی شود که این کود به کجا رفته است.

این مسئول افزود: درباره توزیع کود سال 91-90 رحیمی معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده بود که کود آزاد توزیع شود و این ابلاغیه در 22 اسفند 90 صورت گرفت و در 28 فروردین 91 این بخشنامه به ما رسید در حالی که مقدار بسیار زیادی کود را توزیع کرده و 26 هزار تن کود را ذخیره‌سازی کرده بودیم.

وی با بیان اینکه در تاریخ 25 خرداد امسال کود آزاد اعلام شد، خاطرنشان کرد: گیلان تنها استانی است که در کشور توانست 95 درصد کود مورد نیاز کشاورزان را توزیع کند.

روحی در ادامه توجه به بخش زیرساخت‌های کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: بخش کشاورزی 164 میلیارد تومان اعتبار دارد که باید بخشی از آن برای زیرساخت‌های کشاورزی هزینه شود.

نماینده مردم رشت در مجلس نیز اظهار کرد: رشت نگین انگشتری زیبای گیلان است و نیاز به توجه بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی دارد.

حسن تامینی، عدم گازرسانی به برخی از روستاهای شهرستان رشت را موجب بدبینی مردم نسبت به عملکرد مسئولان دانست و تصریح کرد: منطقه «دارسازی» در فاصله 6 تا 7 کیلومتری رشت فاقد گاز است و عدم گازرسانی به این منطقه هیچ توجیهی ندارد.

وی، مدیر عامل شرکت گاز گیلان را ملزم به گازرسانی به منطقه مذکور کرد و افزود: قولی که به مردم برای گازرسانی داده شده است باید عملی شود در غیر این صورت منطقه به بحران تبدیل می‌شود.

تامینی، آب شرب سنگر را دارای مشکل دانست و خاطرنشان کرد: روستاهایی که با سد سنگر فاصله دارند از این آب استفاده نمی‌کنند و مسئولان مربوطه باید توجه بیشتری به این منطقه داشته باشند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول