اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی:

200 درخواست در مرکز مداخله در بحران خانواده مطرح شده است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: طی امسال 200 درخواست در مرکز مداخله در بحران خانواده مطرح شده است.

200 درخواست در مرکز مداخله در بحران خانواده مطرح شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان‌شمالی، احمد کیخسروی اظهار کرد: 37 مورد از این درخواست‌ها طی امسال منجر به سازش شده است.

وی افزود: نیروهای متخصص در مرکز مداخله در بحران خانواده‌ها با به‌کارگیری اصول علمی و روش‌های نوین زوجین متقاضی طلاق را در رفع اختلافات یاری کرده و با برگزاری جلسات متعدد زمینه‌های سازش را فراهم می‌کنند.

کیخسروی اظهار کرد: آموزش مهارت‌های زندگی به زوجین و آگاه‌سازی آنان از تفاوت‌های جنسیتی و فردی و شناخت بیشتر از یکدیگر باعث استحکام و پایداری بیشتر خانواده‌ها می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: ایجاد مراکز مشاوره قبل از ازدواج و آگاه‌سازی والدین برای انجام تحقیقات بیشتر و آموزش مهارت‌های سازگارانه به منظور رشد و بلوغ اجتماعی و عاطفی از جمله عوامل موثر در سازش زوجین است.

وی با بیان اینکه حفظ و قداست انسجام خانواده مورد تاکید اسلام است، تصریح کرد: با توجه به آسیب‌های اجتماعی طلاق و آثار سوء آن بر سلامت روانی و عاطفی افراد، ضرورت استفاده از تدابیر علمی و تخصصی برای کاهش این پدیده امری ضروری است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی اعتیاد، عدم تفاهم اخلاقی، فقر و بیکاری، عدم علاقه یکی از زوجین به دیگری، ازدواج مجدد زوج، درآمد نامشروع و عدم ثبات شغلی زوج و اختلالات شخصیت را از جمله عوامل موثر در عدم سازش زوجین برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: گسترش شاخص‌های معنوی، تقویت فرهنگ دینی، معرفی الگوهای مناسب به جوانان و انجام کارهای پژوهشی نیز در کاهش آمار طلاق و ارائه راهکارهای مناسب برای ازدواج موفق تأثیرگذار است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول