اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی:

بحران‌های عاطفی بنیان خانواده را سست می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه خانواده یک نهاد ایستا نبوده، بلکه یک نهاد پویا است، گفت: بحران‌های عاطفی بنیان خانواده را سست می‌کند.

بحران‌های عاطفی بنیان خانواده را سست می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا عرب‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع پرسنل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که روابط حاکم بر اعضای آن مهم‌ترین عامل شکل دهنده آن است.
وی افزود: نوع این روابط، فضایی در خانواده ایجاد می‌کند که پدر، مادر و فرزندان می‌توانند افکار، احساسات و باورهایشان را در آن رشد و پرورش دهند و موجب پایداری، ثبات و استحکام بیشتر خانواده شوند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه خانواده یک نهاد ایستا نبوده، بلکه یک نهاد پویا است افزود: برای ارتقای هرچه بیشتر فرهنگ خانواده باید بر روابط، ساختار و فرآیند حاکم بر خانواده تأکید داشت و راهکارهای نوینی برای پیشرفت آن تدوین کرد.
عرب‌نژاد مشکلاتی مثل بیکاری، تنش‌های ناشی از کار و بحران‌های عاطفی را از جمله مشکلاتی دانست که اگر تمام اعضای خانواده برای حل آنها کمک کنند روابط شان مستحکم‌تر از قبل خواهد شد.
یک مدرس خانواده نیز مسائلی پیرامون اهمیت روان‌شناختی خانواده، مطالعات مربوط به خانواده، عوامل منجر به طلاق و نرخ طلاق می‌شود را ارائه کرد.
علی داروی گفت: مهم‌ترین عامل اجتماعی شدن در زندگی هر انسان، تجارب دوران کودکی و در محیط خانواده است.
وی یادآور شد: کودکان در جریان اجتماعی شدن اینگونه عواطف را در کنار والدین و خواهران و برادران خود تجربه می‌کنند.
داوری با اشاره به اینکه مطالعات مربوط به خانواده حوزه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: از جمله این حوزه‌ها می‌توان ازدواج، تشکیل خانواده، تعامل‌های زناشویی، روابط والدین و فرزندان (کودکان)، اختلافات خانوادگی، طلاق و جدایی را می‌توان نام برد.
در پایان از 13 خانواده موفق تحت حمایت بهزیستی استان تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول