اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار هرمزگان:

تعیین سهم هرمزگان در عرضه و تقاضای نیرو در کشور برنامه‌ریزی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون استاندار هرمزگان گفت: تدوین برنامه تربیت نیروی انسانی و اتخاذ تصمیمات لازم با رویکرد تعیین سهم هرمزگان در خصوص عرضه و تقاضای نیرو در کشور برنامه‌ریزی می‌شود.

تعیین سهم هرمزگان در عرضه و تقاضای نیرو در کشور برنامه‌ریزی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ساسان مبینی بعد از ظهر امروز طی نشستی خبری در این رابطه اظهار داشت: اگر جوانان می‌خواهند برای ساختن میهن خود و برطرف کردن نیازهای اقتصادی خانواده خویش اقدام کنند باید به بخش‌های مختلف نیازهای جامعه توجه کرده و برای اشتغال در این زمینه‌ها برنامه‌ریزی کنند.

وی جمعیت تحصیل‌کرده استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: تدوین برنامه تربیت نیروی انسانی و اتخاذ تصمیمات لازم با رویکرد تعیین سهم هرمزگان در خصوص عرضه و تقاضای نیرو در کشور برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون استاندار هرمزگان رضایت شغلی را عامل بسیار مهمی در اشتغال عنوان کرد و اظهار داشت: هدف برای جوانان باید مشخص شود و پس از آن راه‌های رسیدن به هدف، اما متاسفانه بسیاری از جوانان هدف را اشتغال پشت یک میز قرار داده و راه رسیدن به آن را هم نمی‌دانند.

وی یادآور شد: به طور قطع نحوه معرفی مشاغل در جامعه و احقاق جایگاه واقعی شغل‌های از شکل افتاده در فرهنگ امروز، تاثیر مستقیمی در نوع احساس و رضایت فرد نسبت به آن مشاغل دارد که از ابزارآلات موثر رسیدن به این مهم آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها هستند.

مبینی در ادامه از افزایش سهمیه استخدامی استان هرمزگان به تعداد پست‌های بلاتصدی در سال 91 خبر داد و افزود: با توجه ویژه دولت به استان هرمزگان این سهمیه گرفته شد تا برای تمام پست‌های بلاتصدی در ادارات هرمزگان استخدام داشته باشیم.

معاون استاندار هرمزگان تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال جوان هرمزگانی باید هم در درون استان و هم کشور به دنبال شغل باشیم و ساماندهی تمام اطلاعات مربوط به نیروی انسانی استان و شناسایی ظرفیت‌ها می‌تواند کمک بزرگی در این خصوص باشد.

وی خاطرنشان کرد: تطبیق رشته‌های دانشگاهی با نیازهای نیروی انسانی در سطح استان و کشور و همچنین توسعه مراکز آموزشی تخصصی و تحصیلات تکمیلی در استان هرمزگان باید در دستور کار متولیان آموزش قرار گیرد.

مبینی با بیان اینکه باید در اشتغالزایی دیدگاهی وسیع داشته باشیم، بیان کرد: ایجاد اشتغال موضوعی است که نه تنها در سطح کشور بلکه در ابعاد جهانی نیز باید به آن پرداخت و از تمام ظرفیت‌های ممکن استفاده کرد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه اکثر نسل جدید نیروی انسانی در استان هرمزگان متخصص، تحصیل کرده و دارای توانایی و استعداد بالایی هستند که نشان می‌دهد ظرفیت‌های بالقوه زیادی وجود دارد که با برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند به فعل تبدیل شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول