اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از هفتمین نمایشگاه فولاد در اصفهان

برگزاری نمایشگاه فولاد دل صنعتگران را به دست نیاورد

خبرگزاری فارس: هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، متالوژی و ریخته‌گری در اصفهان در حالی به پایان رسید که شرکت‌کنندگان دل خوشی از کیفیت برگزاری آن نداشتند.

برگزاری نمایشگاه فولاد دل صنعتگران را به دست نیاورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امروزه صنعت فولاد یکی از تأثیرگذارترین صنایع در رشد و توسعه صنعتی اقتصادی هر کشوری در دنیا محسوب می‌شود.

در کشور ما نیز یکی از مهم‌ترین عواملی که در شکوفایی اقتصاد کشور نقش دارد مبحث صنایع و تولید است.

در همین راستا هر ساله نمایشگاه بین‌المللی با مضمون فولاد و متالوژی و به منظور معرفی محصولات داخلی در کشور برگزار می‌شود که در سال جاری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، متالوژی و ریخته‌گری در اصفهان برگزار شد.

این نمایشگاه در حالی آغاز به کار کرد که از طرف مسئولان کشوری مورد استقبال قرار نگرفت و حتی در مراسم افتتاحیه آن نیز حضور پیدا نکردند.

بیشتر شرکت‌کنندگان این نمایشگاه در روز پایانی نیز از عدم مدیریت صحیح نحوه برگزاری نمایشگاه فولاد شکایت داشته و آن را در حد و اندازه صنعت کشور نپنداشتند.

با توجه به اینکه این نمایشگاه مهم‌ترین رویداد حال حاضر صنعت کشور در این شرایط نابسامان اقتصادی به شمار می‌رفت و تبلیغات گسترده‌ای نیز از ماه‌های گذشته در زمینه برگزاری آن انجام شده بود با نهایت تأسف با کم لطفی مسئولان امر مواجه شد و مورد استقبال قرار نگرفت.

با توجه به مشاهدات صورت گرفته توسط خبرنگار این رسانه، اغلب مراجعه‌کنندگان به این نمایشگاه افراد عامی بودند که برای دریافت تبلیغات پرزرق و برق و سررسید مراجعه کرده و خبری از بازدید متخصصان امر نیز وجود نداشت.

شاید بتوان گفت که یکی از عواملی که موجب عدم استقبال نمایشگاهی به این مهمی شده نداشتن انگیزه کافی در صنعتگران و تولیدکنندگان کشور بوده است.

با توجه به اینکه استان اصفهان یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعتی کشور است، اما تنها دو شرکت معروف ذوب‌آهن و فولاد مبارکه و چند شرکت صنعتی دیگر حضور داشته و خبری از دیگر شرکت‌های معروف استان و کشور نبود که باید در این مورد علت را از مسئولان امر جویا شد.

مدیر اجرایی انجمن‌های مهندسی و علم مواد کشور تاکید کرد: با توجه به اینکه اصفهان قطب نخست کشور است، اما باید علت عدم استقبال از نمایشگاه سال جاری را از مسئولان امر جویا شد.

مهرخ میربیگ با اشاره به علت عدم استقبال صنعتگران از نمایشگاه تصریح کرد:  مشکلات پیش روی صنعتگران از قبیل تحریم به قدری فراوان است و این قشر را درگیر کرده است که شاید بتوان گفت یکی از دلایل اصلی این عدم استقبال بوده است.

وی از روز بازدید ویژه متخصصین نمایشگاه فولاد گلایه کرد و گفت: در آن روز تعداد متخصصین بسیار اندک بوده و شاید به تعداد 10 نفر نیز نمی‌رسیدند.

این مدیر اجرایی چگونگی و کیفیت اطلاع‌رسانی در زمینه برگزاری نمایشگاه را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: نمایشگاه سال جاری فولاد اصفهان برای غرفه‌داران نیز مفید نبوده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران  با اشاره به برگزاری نمایشگاه فولاد در اصفهان بیان کرد: بسیاری از توانمندی‌ها در این مجموعه جمع شده‌اند و از این تعجب می‌کنم که چرا همه صنعتگران از این نمایشگاه استقبال نکرده‌‌اند و جای بسیاری از آنها خالی است.

محمد رجایی با بیان اینکه فرصت بسیار خوبی برای مذاکره و شرکت در این نمایشگاه فراهم بود، ادامه داد: در چنین مکان‌هایی است که صنایع باید یکدیگر را پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه فولاد از نظر کیفیت در جایگاه خوبی است، اظهار کرد: گویا تبلیغات کافی برای برگزاری این نمایشگاه صورت نگرفته است یا صنعتگران باورشان نشده که مجموعه صنعت کشور می‌توانند در چنین مکانی گرد هم بیایند.

رجایی در پاسخ به دلایل عدم حضور بسیاری از صنایع در این نمایشگاه گفت: شاید عدم تبلیغات کافی یا برگزاری این نمایشگاه در شهرستان و عدم رسیدن به این باور فکری که نمایشگاه تخصصی صنعتگران داخل کشور ممکن است فرآیند و نتیجه بسیار خوبی برای صنعت داخلی داشته باشد، از دلایل استقبال کم از این نمایشگاه است.

به گزارش فارس، بیشتر قریب به اتفاق شرکت‌کنندگان این نمایشگاه برگزاری آن را یکی از ضعیف‌ترین نمایشگاه‌های فولاد کشور اذعان کردند و مدیریت نمایشگاه بین‌المللی استان عامل اصلی برگزاری آن عنوان کردند.

امید است با اقدامات انجام شده توسط مسئولان امر دیگر نمایشگاه‌های مهم استان مانند فولاد با ضعف مواجه نشده و هرچه سریع‌تر برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن نمایشگاه‌های تخصصی استان تفکری اندیشیده شود.

به گزارش فارس، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، متالوژی و ریخته‌گری اصفهان با ارائه لوح یادبود نمایشگاهی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول