اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر رشت خبر داد

جمع‌آوری 117 متکدی در سامانکده رشت

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت از جمع‌آوری 117 متکدی در سامانکده این شهر خبر داد.

جمع‌آوری 117 متکدی در سامانکده رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسن عاقل‌منش در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه سامانکده شهرداری رشت به دلیل خدمات قابل توجه به متکدیان در کشور نمونه شده است، اظهار کرد: سامانکده شهرداری رشت در اواخر سال گذشته و همزمان با تعطیلات نوروزی 91، 117 نفر متکدی سطح شهر را جمع‌آوری کرد.

وی افزود: از این تعداد، 8 نفر به بهزیستی و 20 نفر به کمیته امداد معرفی شدند و 22 نفر نیز که از دیگر استان‌ها مهاجرت کرده بودند بازگردانده شدند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت، ادامه داد: از 42 نفر متکدیان که نخستین بار بود به این امر اقدام می‌کردند تعهد گرفته شد و برای تعدادی نیز که خانوادگی تکدی‌گری می‌کردند سرپناه ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مسئول سامانکده متکدیان است، تصریح کرد: به دلیل عملکرد خیرخواهانه این سامانکده باید به صورت هیئت امنایی اداره شود و دیگر دستگاه‌های مسئول از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، نهادها و مردم خیر استان در اداره آن نقش داشته باشند.

عاقل‌منش، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 5 میلیون تومان هزینه سامانکده شهرداری بود و برای توسعه این مکان و داشتن شهری بدون متکدی نیازمند زمین مناسبی هستیم تا زمینه اشتغال این اشخاص نیز فراهم شود.

عضو دیگر شورای شهر رشت به بررسی مشکلات تالاب عینک در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا اشاره کرد و گفت: باید مشخص شود متولیان این دریاچه چه دستگاه‌هایی هستند و هر کدام چه وظایفی دارند.

حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه، با انتقاد از عملکرد یکسوگرایانه در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان ابراز کرد: صدا و سیمای مرکز استان مشکلات و معضلات را در برنامه‌های خود بدون آنکه شفاف‌سازی کرده و پیگیری داشته باشد، منعکس می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: منازلی که در حریم رودخانه عینک ساخته شده‌اند و شهرداری حکم تخریب برای آنها صادر کرده است لوازم فرسوده منزل خود را در حاشیه دریاچه رها می‌کنند.

محمود مباحی افزود: از ابتدای پارک دانشجوی رشت تا جایی که شهرداری آسفالت کرده است به صورت روزانه نظافت می‌شود اما جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی نیازمند تلاشی مضاعف است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول