اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معابری که با بارش‌ها به استخر تبدیل می‌شود

گزارش فارس از آب‌گرفتگی بی‌سابقه در معابر بجنورد

خبرگزاری فارس: بارش تگرگ به همراه باران که به مدت 30 دقیقه ادامه داشت، کافی بود تا معابر بجنورد را به استخری تبدیل کند.

گزارش فارس از آب‌گرفتگی بی‌سابقه در معابر بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، بارش این باران که از بعد از ظهر امروز آغاز شد، مثل همیشه سبب شده تا روان آب‌ها از سمت جنوب شهر، بالادست بیمارستان امام علی(ع) به داخل بجنورد هدایت شود.

هنوز بارش‌ها ادامه داشت که بر اثر هدایت آب‌های سطحی از سمت جنوب بجنورد به خیابان چمران و خیابان‌های فرعی مثل فرخی و کوچه‌های اطراف جاری و سبب آب‌گرفتگی جوی‌های آب شود.

این آب‌گرفتگی‌ها سبب شده تا سیلاب در خیابان‌ها جاری شده و حتی این بار خیابان‌های فردوسی، چهارراه مخابرات و ... از تیررس آب‌گرفتگی‌ها در امان نبوده و ترافیک سنگینی در این معابر ایجاد شود.

البته گرفتگی برخی از جوی‌های آب به خاطر ساخت و ساز و ریختن نخاله‌های ساختمانی سبب شده تا آب‌گرفتگی در این دوره از بارش‌ها بیشتر شده و معضلات جدی برای شهر و مشکل در تردد مردم به وجود آید.

به دلیل آب‌گرفتگی بسیاری از کسبه مشغول پاک‌سازی معابر خود ناشی از آب‌گرفتگی بوده و نسبت به عدم اجرای طرح ساماندهی آب‌های سطحی از سوی شهرداری انتقاد کردند.

خبرنگار فارس که از نخستین لحظات بارش باران و آب‌گرفتگی معابر در محل حضور داشته، گزارش داد که بسیاری از مردم به خاطر این آب‌گرفتگی در دو سوی خیابان‌ها و زیر باران تا مدت‌ها منتظر باز شدن معابر بودند.

* بازار داغ شایعات مبنی بر مفقودشدن دو کودک در جریان آب‌گرفتگی

در حالی که تلاش‌ها برای رفع آب‌گرفتگی در معابر این شهر به ویژه میدان کارگر توسط عوامل امدادی در حال انجام بوده، برخی از این فرصت استفاده کرده و عنوان می‌کردند که دو کودک در جریان آب‌گرفتگی در این میدان مفقود شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس ماه گذشته به خاطر آب‌گرفتگی و سقوط مادر و کودکی در همین میدان به خاطر نبود حفاظ به داخل کانال آب سقوط و جان خود را از دست دادند.

* محدودیت ترافیکی برای تردد وسائط نقلیه به خاطر آب‌گرفتگی

هم‌زمان با جاری‌شدن سیلاب در معابر این شهر به‌ویژه میدان کارگر و آب‌گرفتگی کانال‌های هدایت آب،‌ محدودیت‌های ترافیکی در این منطقه از شهر از سوی راهنمایی و رانندگی به اجرا در آمد.

این محدودیت‌ها از چهارراه 15 خرداد تا میدان کارگر و به سمت شهید به اجرا در آمده که موجب ایجاد ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به این خیابان‌ها شد.

مأموران آتش نشانی و هلال‌احمر نیز در محل حاضر بوده و اقدامات خود را نسبت به بازگشایی جوی‌های آب و هدایت آب‌های سطحی آغاز کردند.

شهروندان بر این اعتقاد بوده که مشکل آب‌های سطحی باید به صورت ریشه‌ای حل شود و نباید صرفاً به اجرای طرح‌های مقطعی اکتفا شود.

* ناتوانی شهرداری برای ساماندهی آب‌های سطحی نمایان شد

یکی از شهروندان که در میدان کارگر بجنورد منتظر فروکش کردن باران و آب‌گرفتگی در این میدان بود، گفت: متأسفانه آب‌گرفتگی در معابر این شهر به یک مشکل دیرینه تبدیل شده و این بار نیز بیش از گذشته ناتوانی شهرداری برای ساماندهی آب‌های سطحی نمایان شد.

محمدعلی علی‌آبادی اظهار کرد: بر اثر این بی‌توجهی مسئولان شهری برخی از واحدهای صنفی دچار آب‌گرفتگی و همچنین مشکلات جدی در تردد وسائط نقلیه به وجود آمد.

وی از مسئولان استان خواست تا به مشکل دیرینه بجنورد رسیدگی و به یکی از خواسته‌های مهم مردم برای رفع مشکل آب‌گرفتگی جامه عمل بپوشانند.

بجنورد با دارا بودن دو منطقه شهری و همچنین شهرداری مهر، 200 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول