اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران:

160 هزار معلول در مازندران شناسایی شده‌اند

خبرگزاری فارس : مدیرکل بهزیستی مازندران از شناسایی 160 هزار معلول در این استان خبر داد و افزود: از این تعداد، 47 هزار نفر زیر پوشش بهزیستی هستند.

160 هزار معلول در مازندران شناسایی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، روح‌الله ردایی بعدازظهر امروز در جشن دیدار با فرشتگان مرکز توانبخشی یاس این شهرستان که در مجتمع غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار شد با تقدیرازهمه خیرین که در راه انجام وظیفه، سازمان بهزیستی را یاری می‌کنند، بیان داشت: باید در این جشن باشکوه از رئیس خانه صنعت و معدن مازندران و رئیس هیئت امنای موسسه یاس که از خیرین ارزشمند بهزیستی مازندران هستند و مدیر این موسسه که به صورت خانوادگی در این مرکز توانبخشی به معلولان خدمت می‌کنند، صمیمانه تقدیر کنم.

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: این کار نیاز به عشق و علاقه دارد که این عزیزان نهایت عشق و ایثار را در این مجموعه ارائه کردند و امروز نتیجه این تلاش‌ها، آثار ارزشمندی است که معلولان مرکز به وجود آوردند.

ردایی با اشاره به آمار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه 10 درصد جمعیت جهان را معلولان و هفت درصد را سالمند تشکیل می‌دهند، ابراز داشت: 30 درصد جمعیت به عنوان جامعه هدف بهزیستی محسوب می‌شوند که امروز وظیفه خدمت‌رسانی به آنها بر عهده ماست.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در این سازمان به مردم خدمت می‌کند، خاطرنشان کرد: در سیره عملی ائمه اطهار (ع) توجه به قشر محروم و معلول به خوبی مشاهده می‌شود و افتخار ماست در سازمانی خدمت می‌کنیم که 28 سوره قرآن کریم درباره کمک به محرومان و ایتام نازل شده است.

ردایی حضور استاد داود رشیدی از مفاخر تئاتر و سینمای کشور در جشن امروز را توجه ویژه این استاد به اقشار محروم جامعه دانست و افزود: این عمل استاد رشیدی در آثار ارزشمندشان در تاریخ سینمای ایران دیده شد و به یادگار باقی است و برای ما مازندرانی‌ها افتخاری است که این هنرمند بزرگ، اصالتی مازندرانی دارد و متعلق به این استان است.

مدیرکل بهزیستی مازندران در ادامه با اشاره به اینکه در مازندران حدود 160 هزار معلول شناسایی شده است، تصریح کرد: از این تعداد، 47 هزار نفر زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند که از خدمات بهره‌مند می‌گردند.

ردایی اضافه کرد: دنیای امروز نمی‌پذیرد که معلولیت محرومیت و ناتوانی است بلکه معلولیت فقط محدودیت است که امروز در نمایشگاه آثار زیبای این معلولان، هنر افرادی را مشاهده می‌کنیم که سن عقلی آنها با سن جسمی‌شان تفاوت زیادی دارد و مراکزی همچون توانبخشی یاس، معلولان را به بهترین نحو پرورش داده و نگهداری می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه هر بخشی از کار سازمان بهزیستی می‌تواند یک فیلم‌نامه باشد، افزود: غصه بهزیستی، قصه پدر و مادر پیری است که سالیان سال برای فرزندانشان زحمت کشیده‌اند ولی امروز در گوشه‌ای از خانه سالمندان با وجود اینکه به بهترین نحو نگهداری می‌شوند، چشم به راه سرزدن فرزندانشان هستند و یا کودک دو روزه‌ای که به هر دلیل در خیابان رها می‌شود ولی آغوش گرم مراکز نگهداری سازمان برایشان فراهم است.

مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان اذعان داشت: همه بچه‌هایی که در این مراکز نگهداری می‌شوند به مانند فرزندان و نوادگان خود ما هستند و باید برای خوشبختی آنها تلاش کنیم.

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول