اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهکده توریستی حیران چشم‌انداز بی‌نظیر گردشگری است

پیست کارتینگ حیران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: پیست کارتینگ حیران در منطقه گردشگری و توریستی حیران با حضور مسئولان استانی و با هدف افزایش امکانات و سرویس‌دهی مطلوب به گردشگران به مرحله بهره‌برداری رسید.

پیست کارتینگ حیران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در دهکده توریستی حیران برگزار شد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: این پیست به طول یک هزار متر و دارا بودن 50 کارتینگ برای بزرگسالان به گردشگران و مسافران ارایه خدمات می‌کند.

بهروز ندایی با اعلام این‌که کارتینگ از ورزش‌های مفرح و هیجان‌انگیز مورد علاقه جوانان و نوجوانان است، تصریح کرد: این ورزش پایه ورزش اتومبیل‌رانی حرفه‌ای است که علاقمندان از این فضا می‌توانند بهره برده و استفاده کنند.

وی افزود: این پیست با خودروهای موجود در آن با سرمایه‌گذاری 600 میلیون تومان راه‌اندازی شده و قادر است به علاقمندان سرویس ارایه دهد.

ندایی خاطر نشان کرد: استان اردبیل سالانه پذیرای 10 میلیون گردشگر و توریسم داخلی و خارجی است که با ساخت و راه‌اندازی چنین مجتمع‌های تفریحی، توریستی شاهد افزایش حضور گردشگران و مسافران و پایداری سفر در استان می‌باشیم.

زمان برگزاری مسابقات کارتینگ در اردبیل تغییر یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قرار است مسابقات کشوری کارتینگ در این مجموعه ورزشی و تفریحی در اردبیل برگزار شود خاطرنشان کرد: زمان برگزاری این مسابقه از 27 مردادماه به سوم شهریورماه سال جاری تغییر یافته است.

ندائی افزود: به دلیل تقارن برگزاری این مسابقه با ایام پایانی ماه مبارک رمضان قرار شد مسابقه کشوری کارتینگ در اولین روزهای شهریورماه در این پیست مفرح و گردشگری برگزار شود.

سبلان محور گردشگری اردبیل می‌شود

به گزارش فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان این‌که گردشگری به عنوان محور توسعه و مهم‌ترین مؤلفه توسعه پایدار استان اردبیل است، بیان کرد: در این مسیر توسعه سبلان محور گردشگری اردبیل است و باید روز به روز به شکل همه‌جانبه توسعه پیدا کند.

وی انسجام‌بخشی و سازماندهی در قالب تعیین و تشخیص ظرفیت‌های استانی را استراتژی کلانی دانست که در ارتباط با رونق‌بخشی و احیای این صنعت مد نظر و مورد توجه است.

ندایی ادامه داد: در این راستا کوه سبلان به عنوان قطب مهم گردشگری استان در سطح ملی به تصویب رسیده و حتی پرونده آن برای ثبت جهانی در حال تهیه شدن است.

این مسئول حمایت از گردشگری الکترونیکی را یادآور شد و گفت:‌ این امر باید به نحوی باشد تا گردشگر بتواند هتل و بلیط رفت و برگشت خود را از طریق سامانه الکترونیکی خریداری و رزرو کند.

ندایی گفت: ‌در کنار این منطقه حیران و پارک جنگلی فندقلو را از قطب‌های گردشگری استان برشمرد و افزود: سال گذشته نیز در این محدوده شاهد راه‌اندازی تله‌کابین فندقلو بودیم.

دهکده توریستی حیران در حد فاصل استان اردبیل و گیلان در ارتفاع یک‌هزار و 720 متری از سطح دریا واقع شده و به دلیل دارا بودن چشم‌اندازهای بسیار زیبا و طبیعی شامل جنگل، مرتع، رودخانه و آب و هوای مطلوب و دلپذیر همه ساله شاهد حضور میلیونی گردشگران در این منطقه هستیم.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول