اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر اردبیل:

شورا محل کیسه دوختن برای خود و اطرافیان نیست

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: شوراها محل کیسه‌دوزی برای خود و اطرافیان نیست بلکه باید صادقانه کار کرد و رضایت مردم را فراهم آورد.

شورا محل کیسه دوختن برای خود و اطرافیان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سالار شاکر عصر امروز در نشست با جمعی از فعالان جبهه ایستادگی در اردبیل اظهار داشت: شورا محل گره‌گشایی مشکلات مردم و خدمت به خلق است و عده‌ای این فضا را با تجارخانه اشتباه گرفتند.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی شوراها در دو وجه درونی و بیرونی تصریح کرد: وجه درونی به ناکارآمدی و نبود آشنایی برخی از شوراها به وظایف، اهداف و جایگاه شوراها بر می‌گردد که در این زمینه بسیاری از نارسایی‌ها برطرف شده است.

عضو شورای شهر اردبیل خاطر نشان کرد: شوراها با وجود دارا بودن نقاط مثبت و اقدامات سازنده هنوز در ابتدای راه هستند و بعضی از اعضای شوراها هنوز با قوانین آشنا نبوده که به نظر می‌رسد در این باب یک مجموعه کامل و جامع برای اطلاع‌رسانی بیشتر در نظر گرفته شود.

شاکر با اعلام این‌که شوراها باید محل اتکا و اعتماد مردم باشند، ادامه داد: مردم با رأی دادن خود به اعضای شورای شهر اعتماد کردند و اگر این اعتماد خدشه‌دار شود خیانت بزرگی به مردم می‌باشد.

این مسئول وجه بیرونی مشکلات پیش روی شوراها را نبود آشنایی مردم و دستگاه‌های اجرایی از وظایف و جایگاه شوراها و پایین بودن تحمل مسئولان و حتی برخی از نمایندگان مجلس اعلام کرد.

وی اضافه کرد: اگر به روند تصویب قوانین شوراها در مجلس نگاه کنیم همیشه از اختیارات آن کاسته شده و اگر به تصمیمات دولت در مورد شوراها نیز نظر کنیم به طور عمده به شوراها بی‌اعتماد بوده و هستند.

به گزارش فارس، سخنگوی شورای شهر اردبیل یکی از این بی‌توجهی‌ها را نبود تخصیص اعتبار 50 میلیارد تومانی به شهرداری‌های استان با محوریت شهرداری اردبیل اعلام کرد و گفت: ما معتقدیم دولت باید شهرداری‌ها و شوراها را با حمایت‌های همه‌جانبه خود یاری کند تا این مجموعه بتواند به انتظارات مردم پاسخ داده و به وظایف و تکالیف خود عمل کند.

شاکر کمک دولت به شوراها و شهرداری‌ها را در مقایسه با نیازها و مدیریت شهری بسیار ناچیز خواند و افزود: امروز مردم باید بدانند که بیش از 90 درصد هزینه‌های خدمات شهری از جیب مردم و عوارضی که پرداخت می‌کنند، تأمین شده و صرف می‌شود.

وی تصریح کرد: دولت با وجود شوراها خیال خود را از بابت هزینه خدمات شهری راحت کرده در حالی که شهرداری‌ها به دلیل رکود اقتصادی در حوزه مسکن و کاهش درآمد پایدار توسط دولت به فراموشی سپرده شده و برخی از شهرداری‌ها از پرداخت حقوق کارگران خود نیز عاجز هستند.

شاکر با بیان این‌که معتقدیم منزلت شورا از چنان جایگاهی برخوردار است که نباید برای انتخاب فرد خاص هزینه شود، خاطرنشان کرد: این دیدگاه باید در تمام شئون حاکم و ساری و جاری باشد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول