اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر همدان:

اجرای طرح شمسه در صحن شورای شهر همدان تصویب شد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: طرح شمسه با رویکرد محله‌محوری (شهروند، محله، سرمایه اجتماعی و هویت شهری) در شورای اسلامی شهر همدان به تصویب رسید.

اجرای طرح شمسه در صحن شورای شهر همدان تصویب شد

رضا غلامی‌خجسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به تصویب طرح شمسه در همدان اظهار کرد: در بیست و هفتمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی ـ اجتماعی و زیست‌محیطی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور در شهر کرج، طرح شمسه تصویب شد و سپس طرح در جلسه کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز مطرح شد و به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: طرح شمسه با رویکرد محله‌محوری (شهروند، محله، سرمایه اجتماعی و هویت شهری) در شورای اسلامی شهر همدان مصوب شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: شمسه مجموعه‌ای از جشنواره‌های متنوع شهری است که هر یک در دوره یا دوره‌های زمانی مشخص از سال با موضوع‌ها و بخش‌های مختلف و هر بخش در محورهای خاص برگزار می‌شود.

وی با اشاره به عنوان شمسه یادآور شد: "شمسه" برگرفته از مجموع چهار حرف نخست چهار مفهوم کلیدی ( شهروند، محله، سرمایه اجتماعی، هویت شهری) است که تحقق معنایی این مفاهیم در فرآیندی، مشارکت اجتماعی را به نمایش می‌گذارد.

غلامی‌خجسته به اهداف برگزاری این طرح اشاره کرد و گفت: ایجاد حس تعلق شهروندان به محل زندگی خود، فعال‌سازی فرهنگی محله‌محوری، بازشناسی ظرفیت‌های محلات، جلب مشارکت آگاهانه شهروندان و آگاهی از بازخورد خدمات شهرداری از جمله این اهداف به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: این طرح در هشت موضوع قرآن و زندگی، نهج‌البلاغه، عکس و محله، سرود و موسیقی، نمایش و فیلم، نقاشی، تندیس، شعر و ادب و تئاتر برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: به منظور هماهنگی بیشتر و تصمیم‌گیری‌ها، اجرای برنامه‌ و استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌ها، ستادی با عنوان ستاد برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای طرح شمسه در شهرداری تشکیل می‌شود که این ستاد با همکاری نهادها و متولیان دستگاه‌های فرهنگی تشکیل می‌شود.

وی اذعان داشت: دبیر جشنواره طرح شمسه از بین مدیران حوزه فرهنگی به پیشنهاد معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری و تصویب ستاد مشخص می‌شود.

غلامی‌خجسته ابراز داشت: طرح شمسه پس از بومی‌سازی توسط معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری و تائید شورای اسلامی شهر همدان و تامین اعتبار توسط شهرداری برای اجرا به معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری ارجاع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهردار می‌تواند حداقل سه درصد از درآمدهای وصولی خود را برای اجرای برنامه‌های مصوب ستاد برنامه‌ریزی و نظارت طرح شمسه تخصیص دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در بخش پایانی سخنانش بر همکاری همه مردم و دستگاه‌ها در اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: با همکاری شورایاران، معتمدین و NGOهای قدرتمندی که در محلات وجود دارد این طرح 100 درصد موفق می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول