اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر ساری:

شورای شهر غیرسیاسی عمل می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر ساری گفت: اعضای شورای شهر بر اساس اختیارات قانونی و با استقلال کامل فکری و فارغ از قیل و قال‌های سیاسی و در جهت منافع شهر، تصمیم به استیضاح شهردار گرفتند.

شورای شهر غیرسیاسی عمل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید مهدی احمدی یکشنبه شب در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار داشت: یکی از پایه‌های اصلی تحقق انقلاب اسلامی، حضور و مشارکت آحاد مردم در صحنه‌های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: ‌شورای اسلامی شهر بر پایه و اساس مدیریت شهری و تلاش بیشتر در راستای توجه به نیازهای واقعی شهر، برنامه‌ریزی شده و نتایج آن هم، خروجی مطلوبی داشته است.

احمدی با بیان اینکه از اصلی‌ترین مشخصه‌های شورای موفق، استقلال در رای و تصمیم‌گیری‌ها است، تصریح کرد: اگر این اصل اساسی مغفول بماند، نتایج نامطلوبی برای شهر به دنبال دارد و چنانچه شورایی دچار چنددستگی، توصیه‌پذیری، دسته‌بندی‌های سیاسی، خط بازی و جناح‌بندی‌ها قرار گیرد و اصل والا و ارزشی خدمت‌رسانی را نادیده بگیرد، دچار آفت شده و دود آن به چشم مردم می‌رود.

این مسئول با اشاره به اینکه شهر ساری سال‌ها با سوءمدیریت‌ها و کم‌توجهی‌ها در معرض بی‌مهری‌ها قرار داشته و از ریل توسعه و پیشرفت خارج شده است، گفت:‌ چندی است شهر ساری در مسیر سازندگی قرار گرفته که نباید در این راستا از تلاش‌های شهردار سابق غافل بود.

وی متذکر شد: اما نیازهای شهر در این زمان به شکلی است که امکان تعامل و همکاری با آن برادر بزرگوار میسر نبود و شهر نیازمند تحولی بود تا در سایه‌ مدیریتی نوین و تازه نفس، حیاتی دوباره یابد.

احمدی با بیان اینکه اعضای شورای شهر بر اساس اختیارات قانونی و با استقلال کامل فکری و فارغ از قیل و قال‌های سیاسی و در جهت منافع شهر، تصمیم گرفتند، خاطرنشان کرد: هرگونه سمت‌دهی و به حاشیه بردن این تصمیم، نادیده گرفتن حق قانونی و رای و نظر شهروندان است.

عضو شورای شهر ساری اظهار داشت:‌ این روزها شاهد تهاجم رسانه‌ای از سوی برخی فعالان خبری و صاحبان تریبون اعم از رسانه‌های مکتوب و مجازی هستیم که با طرح مباحث فرعی، امکان تعامل و هم‌اندیشی را از بین برده و با درج تیترهای تضعیف‌کننده، مدیران، مسئولان، نمایندگان و خادمان مردم را در معرض تهمت و تقابل قرار می‌دهند که خروجی آن نه به نفع شهر است و نه به نفع استانی که هنوز گرد محرومیت بر چهره خسته‌اش نشسته است.

وی با بیان اینکه امروز ساری دارای نمایندگانی است که یادآور ترکیب دامادی و شجاعی سال‌های نه چندان دور است، افزود: موضع‌گیری‌های هوشمندانه دو نمایند مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود طی روزهای اخیر نشان از همبستگی و اتحاد این نمایندگان در اصول اساسی و نقاط مشترک در سایه ولایت‌پذیری و اصل خدمت‌رسانی است.

احمدی اذعان کرد: توسعه شهری و استانی نیازمند این است که فعالان عرصه خبری استان، در این راه از ادبیات مناسب بهره برده و با تدبیری خاص، فضا را به سمت وحدت و کار کارشناسانه سوق دهند تا استان و شهر با فرصت‌سوزی مواجه نشود.

وی یادآور شد:‌ هفته‌ای که در پیش داریم مصادف با روز قلم است و امید دارم همیشه قلم در دست اهلش بماند.

احمدی تصریح کرد:‌ به عنوان عضو شورای شهر، عضو هیئت منصفه مطبوعات و به عنوان یک شهروند احساس می‌کنم دستی در کار است تا میان نمایندگان شهر تفرقه ایجاد کند.

به گزارش فارس، در جریان استیضاح شهردار ساری و انتصاب وی به سمت مدیرعاملی سازمان همیاری شهرداری‌ها، برخی رسانه‌ها در تایید و رد این جریان، سخن از اختلاف نماینده‌های مرکز استان گفته بودند.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول