اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی

هزینه‌های کشاورزان چهارمحال و بختیاری کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی هزینه‌های کشاورزان این استان کاهش پیدا می‌کند.

هزینه‌های کشاورزان چهارمحال و بختیاری کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شهناز ایزدی‎نژاد بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری این سازمان اظهار داشت: شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت حفظ نباتات است.

وی افزود: تمام محصولات زراعی و باغی استان چهارمحال و بختیاری تحت پوشش این شبکه قرار گرفته است.

ایزدی‎نژاد بیان داشت: شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی سازمان جهاد کشاورزی این استان با استفاده از ابزارهای نوین از جمله تله‌های فرمونی، اقدام به تعیین زمان مناسب مبارزه با آفات و بیماری‌ها در باغات و مزارع این استان می‌کند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: کنترل آفات و بیماری‌ها در طرح مدیریت تلفیقی، کاهش مصرف سموم، کاهش هزینه‌‌های کشاورزان، باغداران و بهره‌برداران و تحویل محصول سالم به مصرف‌کننده از مهم‌ترین مزایای این شبکه مراقبت است.

وی افزود: در سال زراعی جاری 7 هزار و 500 هکتار از باغات و 17 هزار و 500 هکتار از مزارع استان چهارمحال و بختیاری تحت پوشش شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی قرار گرفته است.

ایزدی‌نژاد تصریح کرد: زمان دقیق مبارزه با آفات و بیماری‌ها از طریق این شبکه مشخص می‌شود و در قالب پیش‌آگاهی از طریق سازمان جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان و باغداران این استان قرار می‌گیرد.

وی گفت: این طرح به منظور ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی این استان عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت این شبکه افزود: شبکه مراقبت، نظارت کامل بر روند رشد آفات و امراض گیاهی و نیز بهترین زمان مبارزه با آفات و امراض گیاهی را به عهده دارد.

ایزدی‌نژاد با تاکید بر برنامه‌ریزی جامع در بخش کشاورزی برای دستیابی به اقتصاد پایدار در این بخش گفت: توسعه کشاورزی علمی، بهره‌گیری از روش‌های آبیاری صنعتی، احداث کارخانه‌های فرآوری برنج، حمایت دولت از کشاورزان و افزایش تعداد از مهم‌ترین موارد مورد نیاز برای دستیابی به اقتصاد پایدار در این بخش است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول