به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اللهمراد عفیفی شامگاه یکشنبه در جمع اعضای ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز هرمزگان با بیان اینکه عمدتاً شناورهای دارای پلاک از مبادی رسمی تردد میکنند، اظهار داشت: میزان سوخت تحویلی به شناورهای مجاز نیز عمدتاً با مدارک رسمی صورت میگیرد.
وی با بیان اینکه شناورهای بیهویت در عملیات جابهجایی و انتقال سوخت نقش دارند، افزود: طبق دستورالعملهای جدید تمام شناورها باید دارای پلاک و مجوزهای مربوطه باشند.
معاون دریایی بندری ادارهکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین بر استعلام وضعیت شناورهای شیلاتی جایگزین و با انتقال داده شده از سایر استانها به هرمزگان نیز تاکید کرد و افزود: این امر نیز میتواند در بخشهای مربوطه جلوی قاچاق را بگیرد.
عفیفی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین پیشنهاد داد سازمان صنعت، معدن و تجارت باید به عنوان صادر کننده مجوزهای کارگاههای ساخت شناور وارد شده و از کارگاههای بدون مجوز شاکی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح جایگزینی قایقهای گازوئیلی با بنزینی در آبهای استان این امر میتواند علاوه بر کاهش سوخت بنزین توسط این بخش از مصرف کنندگان ظرفیتها را نیز به ویژه در بخش حجم و فضای شناورها افزایش دهد.
عفیفی در ادامه سخنان خود از استان هرمزگان به عنوان استانی مهم در عرصه دریایی بندری یاد کرد و اظهار داشت: بیگمان چنین استانی با مشکلاتی در مسئله قاچاق دست و پنجه نرم میکند که لازمه مقابله هر چه بیشتر با این امر هماهنگی تمام دستگاههای مربوطه است.
وی خاطرنشان کرد: ادارهکل بنادر و دریانوردی هرمزگان آماده است تا پیشنهادات سایر دستگاههای عضو ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز را در حوزه بنادر و دریا اجرایی کند.
این مسئول اظهار امیدواری کرد مجموع تدابیر این ستاد بتواند علاوه بر جلوگیری از خروج سوخت و ورود کالاهای قاچاق به کشور، در بعد ملی نیز مثمر ثمر واقع شود.
پدیده قاچاق در استانهای ساحلی جنوب به ویژه در هرمزگان از جمله مباحث مهمی است که دستگاههای مربوطه و سیاستگذار عمدتاً با این مسئله مقابله میکنند.
انتهای پیام/آ20/ط4000