اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار هرمزگان ارائه داد

پیشنهاد راه‌اندازی خطوط مسافری دریایی به کشورهای همسایه

خبرگزاری فارس: معاون استاندار هرمزگان با بیان اینکه وجود 14 جزیره در آب‌های هرمزگان به منزله برخورداری کشور از 14 "ناو طبیعی" است، پیشنهاد راه‌اندازی و فعال‌سازی خطوط‌ مسافری دریایی به مقصد بنادر کشورهای همسایه را ارئه داد.

پیشنهاد راه‌اندازی خطوط مسافری دریایی به کشورهای همسایه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گل‌محمد بامری در مراسم تجلیل از تلاشگران و اعضای شورای حمل و نقل دریایی فعال در سفرهای نوروزی که در اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران این حوزه اظهار داشت: دولت دستاوردهای گوناگون و مهمی داشته است که هر کدام به نوع خود سبب وقوع فواید و رویدادهای متعددی در زندگی مردم مناطق مختلف شده است.

به گفته وی، دولت در راستای توسعه و کیفی‌سازی حمل و نقل دریایی و به ویژه در حوزه مسافرت‌های دریایی در استان هرمزگان به این استان توجهات ویژه‌ای را داشته است به نحوی که توسعه ناوگان مسافری دریایی در این استان طی سال‌های اخیر مشهود بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان با بیان اینکه علی‌رغم فشارها و تحریم‌ها، کشور توانسته است به مسیر پیشرفت خود ادامه بدهد، افزود: تنها چندین کشور خاص از جمله ایران هستند که دارای شرایط و موقعیت جغرافیایی منحصر به ‌فرد هستند که این امر تحریم‌ها را برای کشور بی اثر کرده است.

به گفته بامری، کشور توانسته است به خوبی در برابر تحریم‌های اقتصادی غرب ایستادگی کند و علاوه بر معمول نگه داشتن روند پویایی کشور، به امور عمرانی و زیرساختی نیز در حد قابل توجهی رسیدگی و به جلو ببرد.

وی با اشاره به سانحه غرق شدن 17 نفر طی سال گذشته در آب‌های بندرعباس گفت: همه دیدیم که پس از وقوع این سانحه، اداره بنادر و دریانوردی طی حرکتی بزرگ گام در راه کیفی‌سازی و استانداردسازی ناوگان برای همیشه نهاد و مشکلی که سال‌ها استان با آن درگیر بود را ترفیع کرد.

معاون استاندار هرمزگان با بیان اینکه اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان در راستای جابه‌جایی مسافران در بین شهرهای بندری و جزایر برنامه‌ریزی خوبی داشته است، افزود: سالانه بیش از 10 میلیون نفر در مسیرهای دریایی استان جابه‌جا می‌شوند که در این راستا باید گفت که شاهد کم‌ترین حوادث با توجه به حجم بالای مسافر در این محورها هستیم که این امر نشان از برنامه‌ریزی و تلاش خوب دست‌اندرکاران این بخش دارد.

وی هم‌چنین ادامه داد: ‌طی سال معمولاً حدود 500 هزار خودرو نیز در مسیرهای دریایی استان جابه‌جا می‌شود که باید گفت در این بخش نیز شاهد هیچ شکایت و یا بروز حادثه‌ای نبوده‌ایم.

معاون استاندار هرمزگان در عین حال، بر حرکت به سوی سیستم‌های جدید و نوین حمل و نقل مسافری دریایی در این استان تاکید کرد و افزود: در نظام اسلامی تمامی امکانات متعلق به مردم است و مردم شایسته بهترین‌ها هستند.

بامری تصریح کرد: توسعه موج‌شکن‌ها و اسکله‌های روستایی نیز از اهمیت بالایی در امور توانمندسازی مردم این مراکز جمعیتی برخوردار است.

وی افزود: با تلاش دست‌اندرکاران توسعه بنادر امروزه اغلب روستاها و بخش‌های استان از اسکله‌ها و موج‌شکن‌ها برخوردار شده‌اند.

معاون استاندار هرمزگان با بیان اینکه این استان، سرشار از نعمت‌ها و مزایای خداوندی است، گفت: به عنوان نمونه در این استان 14 جزیره داریم که هر کدام ویژگی‌های منحصر به‌ فردی در حوزه‌های انرژی، اقتصادی، گردشگری و نظامی دارند.

وی با اشاره به موقعیت حساس خلیج فارس در بُعد پدافندی افزود: می‌توان به جرأت گفت که هر کدام از جزایر به عنوان یک ناو جنگی طبیعی در اختیار کشور قرار دارد و هرمزگان 14 ناو طبیعی برای امور دفاعی دارد.

معاون استاندار هرمزگان هم‌چنین در پایان پیشنهاد راه‌اندازی و فعال‌سازی، خطوط دریایی مسافری از بنادر و جزایر کشور به سایر بنادر و شهرهای ساحلی کشورهای همسایه را ارائه داد.

در ادامه این مراسم از مدیران فعال در امور مسافری دریایی و اعضای کمیته حمل و نقل دریایی سفرهای نوروزی در هرمزگان تجلیل شد.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول