اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بندر نخل ناخدا جایگزین بندر حقانی می‌شود

تولد یک بندر جدید مسافری در ساحل شرقی بندرعباس

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از فازهای بندر تازه‌ تاسیس نخل ناخدا، عمده امور مسافری از بندرعباس به جزایر از طریق این بندر انجام می‌شود.

تولد یک بندر جدید مسافری در ساحل شرقی بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس کمالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف ساخت اسکله و بندر چند منظوره نخل ناخدا در ساحل شرقی این شهر، از پیشرفت 25 درصدی ساخت موج شکن این بندر خبر داد و اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت بندر نخل ناخدا از اردیبهشت سال جاری با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان شروع شده که اکنون از چهار هزار متر موج شکن، بیش از هزار و 200 متر ساخته شده که این حد از پیشرفت برابر با انجام 25 درصد از عملیات فیزیکی موج شکن این بندر است.

وی افزود: با توجه به اینکه ساخت این بندر جز طرح‌های مهر ماندگار در کشور است، امور عملیات ساخت موج شکن این طرح تا پایان شهریور ماه سال جاری به پایان می‌رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه عملیات ساخت این بندر در چندین فاز طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: با پایان کار ساخت موج شکن عملیات پسکرانه این بندر در 25 هکتار آغاز می‌شود.

کمالی با اشاره به اینکه ساخت بندر نخل ناخدا اکنون برای 100 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است افزود: کاهش شش کیلومتری فاصله بندرعباس به جزیره هرمز در تسریع در حمل و نقل مسافر و کالا، ارتقا رونق اقتصادی در منطقه و ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین مزایایی این طرح است.

معاون عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این بندر حوضچه‌ای با وسعت 15 هکتار و عمق چهار متر با ظرفیت پهلودهی شناورهای مسافری 50 نفره و شناورهای باری مواد غذایی با ظرفیت 200 تن ساخته می‌شود.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه 98 درصد سفرهای دریایی در بنادر هرمزگان از بندر شهید حقانی صورت می‌گیرد با بهره‌برداری کامل از بندر نخل ناخدا بیشترین ترددهای مسافری در این بندر انجام می‌شود.

امور مطالعه و ساخت بندر چند منظوره نخل ناخدا واقع در ساحل شرقی بندرعباس طی سال‌های گذشته آغاز شده‌ است.

مسئولان بنادر و دریانوردی هرمزگان همواره تاکید کرده‌اند این بندر در راستای کوتاه‌سازی زمان و راه‌ دسترسی به جزیره هرمز در جنوب شهر بندرعباس و توسعه ساحل شرقی این شهر (بندرعباس) ساخته شده است.

همچنین بسیاری از مسئولان محلی و کارشناسان حوزه بنادر نیز بر این عقیده‌اند با توجه به توسعه بندر تجاری هرمز و ساخت بندر چند منظوره نخل ناخدا، جزیره هرمز در سال‌های آینده در راه توسعه خود روند سریع‌تری را تجربه خواهد کرد.

لازم به ذکر است در حال حاضر عمده جابجایی‌ها و امور مسافری از بندرعباس به مقصد جزایری همانند قشم و هرمز از طریق اسکله بندر شهید حقانی واقع در ساحل مرکزی و تجاری بندرعباس انجام می‌شود.

به دلیل ازدحام جمعیت و تردد بالا به طور معمول در خیابان‌های منتهی به اسکله حقانی ترافیک سنگین مشاهده می‌شود.

خط مسافری دریایی بندرعباس به دو جزیره قشم و هرمز از پرترددترین مسیرهای مسافری دریایی کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول