اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

افزایش 14 درصدی جابه‌جایی خودرو در مسیرهای دریایی هرمزگان

خبرگزاری فارس: معاون امور بندر و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش 14 درصدی جابه‌جایی خودرو در مسیرهای دریایی این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 14 درصدی جابه‌جایی خودرو در مسیرهای دریایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اله‌مراد عفیفی‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش مسافرت‌های دریایی پرداخت و افزود: استان هرمزگان همواره و به ویژه در سال‌های اخیر به عنوان یکی از مناطق مورد علاقه، فعالان اقتصادی و گردشگری مطرح است.

وی ادامه داد: اغلب مسافرانی که در این استان حضور می‌یابند معمولا از ناوگان عمومی شناوری مسافری نیز برای دیدار از جزایر و بنادر استفاده می‌کنند.

معاون امور بندر و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی سال‌های اخیر در حوزه اسکله‌ها،‌ محل‌های سوار مسافر و بخش ناوگان، سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان موفق شده‌ عملکرد مناسبی را از خود به جا بگذارد به نحوی که تغییرات در این حوزه محسوس است.

به گفته عفیفی‌پور، با برنامه‌ریزی‌های خوبی که در راستای حمل و نقل دریایی صورت گرفته و پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی، حمایت‌های استاندار، رئیس حمل و نقل دریایی استان و دبیر ستاد دائمی تسهیلات نوروزی، تردد بیش از سه میلیون نفر در خطوط مسافری دریایی استان به ویژه جزایر قشم، کیش و هرمز طی نوروز و ماه‌های اولیه سال به خوبی انجام شده است.

وی به مقایسه آمار جابه‌جایی خودرو طی امسال و مدت مشابه سال گذشته پرداخت و گفت: میزان جابه‌جایی خودرو به مقصد جزایر و بنادر در نوروز سال جاری نسبت به نوروز سال 90، 14 درصد افزایش داشته است.

معاون امور بندر و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه تردد مسافران نیز در ایام نوروز 91 نسبت به مدت مشابه سال قبل "برابر" است، اظهار کرد: در ایام نوروز سال 91، بیش از سه میلیون و 248 هزار و 173 نفر مسافر از طریق اسکله‌های مسافری بنادر استان هرمزگان به جزایر و بنادر سفر کرده‌اند.

به گفته عفیفی‌پور، این آمار همزمان با آغاز سفرهای نوروزی از 25 اسفندماه سال 90 تا 13 فروردینماه امسال محاسبه شده است.

وی همچنین به آمار جابه‌جایی خودرو به وسیله لندینگرافت اشاره کرد و گفت: امسال با در اختیار داشتن بیش از 120 شناور استاندارد در ایام نوروز بیش از 433 هزار خودرو به مقصد جزایر و بالعکس جابه‌جا شده است.

معاون مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی پروسه حرکت این سازمان به سمت استانداردسازی ناوگان و اسکله‌های مسافری، استان هرمزگان طی سال‌های آینده به یکی از مناطقی در منطقه تبدیل می‌شود که در بعد مسافرت‌های دریایی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول