به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، عطاءالله صدر در حاشیه افتتاح سیلوی غلات 25 هزار تنی بندر امیرآباد در جمع خبرنگاران،گفت: پروژههای هراز، فیروزکوه و چالوس از پروژههای مهم مازندران بودند. راه اصلی تهران از طریق فیروزکوه از گردنه گدوک عبور میکرد؛ گردنه گدوک جایی بود که معمولا در زمستان سرمای زیاد، مه و کولاک بود و مشکلات بسیاری داشت و امروز 23 کیلومتر از مسیر چهار بانده افتتاح و مشکلات گدوک حل شد.
وی با بیان اینکه این پروژه حدود 58 میلیارد تومان هزینه دربرداشت که با افتتاح آن مسیر 1.5 ساعته تهران قائمشهر به 25 دقیقه کاهش یافت، خاطرنشان کرد: تلاش میشود تا پایان شهریور 92 این پروژه چهار بانده شود که امروز بحرانیترین قسمت آن در 23 کیلومتر افتتاح شد البته قسمتهایی از این مسیر از شهر عبور میکند، تونل دارد و باید تعریض شود.
صدر از جاده هراز هم گفت و اینکه این جاده از تهران تا امامزاده هاشم تا پایان مهرماه چهاربانده میشود و بقیه آن جزو طرحهای ماندگار است و در مجموع تا پایان شهریور 92 بهجز قسمتی از تونلها اگر بودجه تامین شود، چهاربانده و تکمیل میشود.
معاون وزیر راه و ترابری در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: استان مازندران در طرحهای تابستانه بیشترین تردد را در بین شهرستانهای کشور دارد و مسیرهایی که از تهران به مازندران میروند باید زودتر تکمیل شوند.
وی در قسمت پایانی سخنان خود درباره وضعیت جاده چالوس، اذعان داشت: این جاده بدلیل داشتن شرایط اقلیمی خیلی صلاح نیست که چهار بانده شود. بیشتر به سمت باند سبقت هستیم چون یک قسمت گردشگری و خاصی دارد بنابراین سازمان راه و شهرسازی بیشتر روی پروژه فیروزکوه و هراز تلاش میکند که چهار بانده شود.
انتهای پیام/ن20/گ1003