اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه‌ قزوین:

مهم‌ترین معیار انتخاب همسر دین‌داری است

خبرگزاری فارس: مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه‌ استان قزوین گفت: مهم‌ترین معیار انتخاب همسر دین‌داری است.

مهم‌ترین معیار انتخاب همسر دین‌داری است

محمدتقی بهبودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به متعدد بودن معیارهای انتخاب همسر، مهم‌ترین معیار را در امر ازدواج، دین عنوان و اظهار کرد: شخص دیندار هرگز در حق همسر خود ظلم نمی‌کند.

دینداری زوج‌ها مانع بروز مشکلات جدی در زندگی می‌شود

وی تصریح کرد: اگر جوانان در انتخاب همسر، دین‌داری طرف مقابل را مهم‌ترین معیار در نظر بگیرند، هرگز دچار مشکل نخواهند شد و حتی اگر روزی محبت زوج‌ها نسبت به یکدیگر کم شود به خاطر دین‌داری هیچ وقت در حق هم ظلم نمی‌کنند.

این مسئول ادامه داد: شخص دین‌دار به دلیل اعتقادی که به خداوند متعال و جهان آخرت دارد هرگز به خود اجازه نمی‌دهد که حق همسر خود را ضایع کند و خداترسی وی جلوی هر گونه کار ناشایست را نسبت به همسر خود می‌گیرد.

دین‌داری نسبت به معیارهای دیگر ازدواج اولویت دارد

بهبودی با تأکید بر اینکه معیارهای بسیار متعددی در انتخاب همسر وجود دارد، عنوان کرد: زیبایی، تحصیلات، اصالت خانوادگی و نزدیکی فرهنگی می‌تواند معیار انتخاب همسر قرار گیرد اما در بین همه معیارها دینداری و ایمان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی درباره شباهت‌های فرهنگی زوج‌ها خاطرنشان کرد: زوج‌ها هرچه به لحاظ فرهنگی نزدیک‌تر باشند، زندگی موفق‌تری خواهند داشت و به لحاظ شرعی نیز زوج‌ها باید برابر با یکدیگر باشند و این مهم در مسائل سنی، مالی و فرهنگی باید صورت گیرد و در این امر مهم نباید شکاف زیادی وجود داشته باشد.

شباهت‌های فرهنگی موجب درک متقابل زوج‌ها می‌شود

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین تأکید کرد: شباهت‌های فرهنگی بین زوج‌ها موجب یکنواختی در زندگی نمی‌شود و یکنواختی فرهنگی موجب درک متقابل زوج‌ها در همه مسائل خواهد شد.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه‌ استان قزوین تشریح کرد: اگر یک زن، دبیر آموزش و پرورش و همسر وی نیز مدیر یک مدرسه باشد و برخی اوقات به خاطر شرایط و جلسات کاری دیروقت به منزل بیاید، اعتراضی در این باره نخواهد داشت و این زن به خاطر آشنایی با محیط کار همسر، کاملا شرایط وی را درک می‌کند و این موضوع موجب اختلاف آنها نمی‌شود.

تحصیلات محوری‌ترین معیار در انتخاب همسر نیست

وی بیان کرد: تحصیلات زوج‌ها اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد اما نمی‌توان تحصیلات را به عنوان یک معیار محوری در امر ازدواج در نظر گرفت، چراکه برخی از زوج‌های تحصیل کرده نیز در زندگی دچار اختلافاتی می‌شوند و این مهم نشان می‌دهد که تحصیلات نمی‌تواند به عنوان یک معیار اصلی قرار گیرد.

اختلافات سنی فاحش زوج‌ها، زندگی را دچار مشکل می‌کند

این مسئول ابراز کرد: سن در انتخاب همسر بسیار اهمیت دارد و اختلافات سنی فاحش نیز اختلاف ایجاد می‌کند و آن چیزی که در جامعه امروز ایران فرهنگ شده، زوج‌ها یا به لحاظ سنی، هم سن هستند یا حداقل 4 یا 5 سال اختلاف سنی بین آنها وجود دارد و این اختلاف سنی منطقی است، هرچند این به این معنا نیست که اگر غیر از این بود جوانان حق ازدواج ندارند و اگر همه معیارهای دیگر برقرار باشد اختلاف سن در موارد خاص نمی‌تواند مانعی بر سر راه ازدواج قرار گیرد.

زنان در انتخاب شغل مصلحت خانواده خود را در نظر بگیرند

بهبودی اظهار کرد: اسلام با کار کردن زن مخالفتی ندارد و زنان تنها از چند شغل خاص مانند قضاوت منع شده‌اند، اما باید مصلحت خانواده‌ها را نیز در نظر گرفت و زنان باید در انتخاب شغل خود با توجه به اثرات جانبی آن بر خانواده حساسیت نشان دهند.    

وی در پایان خطاب به جوانان گفت: از نظر اسلام و منطق والدین در ازدواج فرزندانشان راهنمای بسیار ارزشمندی هستند و تجربه‌ها نشان داده است، زوج‌هایی که با مشورت والدین همسر خود را انتخاب می‌کنند در زندگی به موفقیت بیشتری دست می‌یابند.

انتهای پیام/ب۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول