اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

بود و نبود شوراها برای برخی مسئولان تفاوتی ندارد

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با عدم شناختی که برخی مدیران از عملکرد و وظایف شوراهای اسلامی دارند، بود و نبود شوراها برای آن‌ها تفاوتی ندارد.

بود و نبود شوراها برای برخی مسئولان تفاوتی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمدحسن پرندوار در جمع اصحاب رسانه با اشاره به علل تشکیل شورای اسلامی در نظام اسلامی به دستور حضرت امام راحل اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین عملکرد این نهاد تلاش برای ایجاد جامعه نمونه اسلامی بوده که یک فراز مهم در قانون اساسی است.

عضو شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شوراها می‌توانستند منشأ اثر مثبت و قابل قبولی باشند، اظهار داشت: با محدودنگری‌های نیروهای اجرایی و به حساب نیاوردن این مهم به نمایندگی از مردم در این سه دوره گذشته به اهداف اصلی خود نرسیدند.

وی افزود: اگر شوراها بخواهند اثرگذار باشند باید اول خود شوراها از یک تنه و بنیه قوی در همه زمینه‌ها برخوردار باشند.

پرندوار ادامه داد: برنامه‌ریزی جامع و توان قوی نیروسازی از کارکردهای مهمی است که برای شوراها تعریف شده است.

عضور شورای اسلامی شهر دنا با بیان اینکه شوراها باید حضور در امور تأثیرگذار از روستاها تا کشور را به خود اختصاص دهند، افزود: چنین چیزی را ندیدیم و برای دستیابی و نظارت در امورات اجرایی به این خواسته نرسیدیم یا از ابتدا به این مسئله فکر نکردیم یا اینکه نخواستیم و یا اینکه نتوانستیم.

پرندوار بیان داشت: اگر مجموعه شوراهای اسلامی بخواهند در کشور اثرگذار باشند قطع به یقین باید به سمت و سوی اهداف اصلی خود گام بردارند و مطابق اصول مطروحه مواد قانون اساسی حرکت نمایند و محیطی امن به همراه آسایش فردی و اجتماعی و روند رو به رشد را به کمک همه قوای مملکتی فراهم کرده که همه با تفاهم و روحیه خدمتگزاری ادامه مسیر دهیم.

وی با بیان این مطلب که با همه وسعت و میدان باز خدمتگزاری عرصه را بر شوراها مسدود کرده‌اند، گفت: هیچ مدیری یا نهادی یا ارگانی و وزارتخانه‌ای وظایف متقابل نسبت به شوراها را یا نمی‌دانند یا اینکه با بی‌توجهی از آن عبور می‌کنند.

سخنگوی شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: سه دوره است که چگونگی تشکیل یک تیم و اتاق فکر کارآمد برای پاسخگویی به نیازهای شورای اسلامی به دغدغه فکر و ذهن مدیران، مسئولان، متفکران، دست‌اندرکاران، قانون‌گذاران، سیاست‌مداران و صاحب‌نظران تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: اگر چه این موضوع صرفاً مختص به سیاست و نمایندگی شوراها نیست ولی یکی از بارزترین نمودهای عینی آن در بحث انتخابات شوراها و پس از اعلام نتایج قابل لمس است.

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها افزود: عده‌ای با زیرکی و شاید با اغراض مختلف سعی بر آن دارند که شوراها و مسئولیت آنان را کمرنگ جلوه دهند.

پرندوار با انتقاد از مسئولینی که به جایگاه شوراها اهمیتی نمی‌دهند، یادآور شد: مجموعه شوراها در روستاها و مناطق عشایری مورد توجه مسئولین نیست و اهمیتی در بود و نبود آنان احساس نمی‌کنند.

وی یکی از وظایف شوراهای روستایی را انتخاب دهیاران عنوان کرد و افزود: دهیاری هم در اختیار بخشداران بوده و شرح وظایفش را بخشداران معین می‌کنند و در کنار دهیاران شورای بخش اداره می‌شوند.

پرندوار در بخش دیگر از سخنان خود به مشکلات شوراهای استان پرداخت و اظهار کرد: شورای شهرستان را فرمانداران حمایت می‌کنند و محل کار و جلسات آنان را تعیین می‌کنند که بعضا مورد کم لطفی قرار گرفته‌اند.

وی با ابراز تأسف از وضعیت کنونی شورای اسلامی استان افزود: این شورا دائما در حال کوچ است. 

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول