اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی خلخال:

3 باب هتل در خلخال در حال احداث است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال گفت: در حال حاضر در شهرستان خلخال و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی سه باب هتل پنج، سه و دو ستاره در حال احداث است.

3 باب هتل در خلخال در حال احداث است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی درویشی صبح امروز در بازدید از طرح‌های توسعه بخش گردشگری در ازناو و اندبیل خلخال اظهار داشت: با تکمیل و بهره‌برداری از این مراکز اقامتی در دو منطقه گردشگری ازناو و اندبیل خلخال شاهد رونق صنعت گردشگری و افزایش مدت ماندگاری مسافران در منطقه خواهیم بود.

وی از تهیه طرح جامع منطقه نمونه گردشگری ازناو اندبیل خلخال خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشترین اقبال مردم در حوزه گردشگری اکوتوریسم و طبیعت‌گردی است ما نیز سعی کردیم تمرکز فعالیت‌های خود را در مناطق طبیعی و بکر خلخال قرار دهیم تا بتوانیم با استفاده از این ظرفیت صنعت گردشگری را توسعه و تعمیق ببخشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال با اشاره به پایان دور اول سفرهای تابستانی در سال جاری یادآور شد: در چهار ماه اول امسال بیش از 400 هزار مسافر و گردشگر از مناطق مختلف خلخال بازدید کرده و از زیبایی‌های طبیعی این شهرستان استفاده کردند.

درویشی گفت: ‌با توجه به اینکه موج دوم سفرها بعد از ماه مبارک رمضان انجام می‌شود با افزایش 20 درصدی ظرفیت هتل‌ها و اقامتگاه‌های خلخال ظرفیت ماندگاری میهمانان و گردشگران افزایش یافته و به تناسب حضور و مدت‌ زمان اقامت گردشگران سعی داریم این ظرفیت را تا سه سال آینده تا سه برابر افزایش دهیم.

این مسئول عنوان کرد: در کنار احداث هتل‌ها و مرمت میهمانسرای ایرانگردی و جهانگردی خلخال در روزهای گذشته به نظر می‌رسد روند مجموعه‌های گردشگری این شهرستان یک روند رو به صعود داشته باشد تا در یک بستر مناسب بتوانیم زمینه‌ها و بسترهای مورد توجه را اعتلا و ارتقا دهیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: شهرستان خلخال با داشتن اماکن تاریخی و تفرجگاه‌های متعدد و همچنین بقاع متبرکه از مناطق هدف گردشگری بوده و در دو سال گذشته نیز سعی کرده‌ایم با ایجاد زیر‌ساخت‌های مناسب این بخش را به یک ظرفیت ممتاز در توسعه شهرستان تبدیل کنیم.

درویشی ادامه داد: در کنار سرمایه‌گذاری‌ها و تامین اعتبار دولتی در بخش گردشگری و آثار تاریخی یک رغبت و علاقمندی خاصی را نیز از سوی سرمایه‌گذاران شاهد بودیم به طوری که با اجرای طرح‌های گردشگری و زیر‌ساختی در‌آمد‌زایی از این صنعت پر‌در‌آمد نیز رو به افزایش بوده است.

وی تصریح کرد: بیش از 600 میلیون تومان برای ایجاد زیر‌ساخت‌های گردشگری در مناطق مختلف گردشگری شهرستان به ویژه ازناو، اندبیل و امامزاده کلور خلخال در مدت دو سال گذشته سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال افزود: امسال نیز بالغ بر 200 میلیون تومان اعتبار برای ادامه طرح‌های گردشگری خلخال و مهیا شدن زیر‌ساخت‌ها تامین اعتبار شده که امیدواریم با توجه و نگاه ارزشمند در این حوزه بتوانیم اهداف مورد نظر را محقق کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز به اجرای طرح‌های نظارتی بر اماکن تفریحی و گردشگری اشاره کرد و ابراز داشت:‌ بازرسان سازمان میراث فرهنگی در 1.5 ماه گذشته از ورود مسافران و گردشگران به استان نظارت‌ها و بازرسی‌های خود را تقویت کرده و نسبت به انجام خدمات مناسب به گردشگران کنترل مناسب داشتند.

اکبر فرهیخته تکمیل و راه‌اندازی چندین مکان تفریحی و گردشگری استان به ویژه تله‌کابین و سایت اتومبیلرانی تفریحی برای کودکان را از بسترهای مناسب توسعه گردشگری برشمرد و گفت: در ازناو و اندبیل خلخال نیز سعی می‌شود با تنوع خدمات گردشگری بستر و زمینه جذب و جلب بهتر آنها فراهم شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول