اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس:

مشارکت مردم در امور اقتصادی سبب حذف رانت‌خواران می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس گفت: مشارکت مردم در امور اقتصادی سبب حذف رانت‌خواران می‌شود.

مشارکت مردم در امور اقتصادی سبب حذف رانت‌خواران می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حسن سروری ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت موسس شرکت تعاونی توسعه و عمران با معاون فرماندار شهرستان فردوس اظهار کرد: با مشارکت همه اقشار شهرستان و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تا پایان سال جاری شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان فردوس تشکیل می‌شود.

وی مشارکت مردم در رشد و توسعه شهرستان، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بسترسازی برای ورود بهتر بخش تعاون به عرصه‌های اقتصادی و همچنین حذف برخی فعالیت‌های غیرقانونی را از مهم‌ترین دلایل تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستان فردوس عنوان کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس ظرفیت‌های زیاد بخش تعاون شامل اسناد بالادستی همچون سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و برنامه پنجم توسعه را از مهم‌ترین مزایای این بخش عنوان کرد و افزود: وجود بانک تخصصی و تشکیل بیمه تخصصی در آینده از مهم‌ترین ظرفیت‌های حوزه تعاون است.

سروری با گلایه از برخی افراد در ارتباط با تضعیف بخش تعاون و تعمیم عملکرد چند تعاونی به کل بخش تعاون را نشانه عدم آگاهی افراد از ظرفیت‌ها و در مجموع عدم آشنایی با قوانین و مقررات بخش تعاون دانست.

وی با اشاره به اینکه دولت هیچ‌گاه رئیس بخش تعاون نبوده بلکه ناظر ماهوی و کمک این بخش بوده است، تصریح کرد: اجرای پروژه عظیم مسکن مهر حاصل اعتماد به بخش تعاون است.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی فردوس با تاکید بر تشکیل تعاونی توسعه و عمران، حداقل جمعیت لازم برای تشکیل این تعاونی‌ها در شهرستان را بر اساس قانون نیم درصد جمعیت شهرستان در سرشماری نفوس و مسکن عنوان کرد و گفت: عضویت در این تعاونی مانع از عضویت در سایر تعاونی‌ها نمی‌شود و فرد باید ساکن و یا شاغل در شهرستان باشد.

سروری گفت: از مزایای شرکت تعاونی توسعه و عمران این است که این شرکت می‌تواند به صورت مادر تخصصی و با تشکیل شرکت‌های تعاونی اقماری در همه زمینه‌ها فعالیت کند و دولت و بخش غیردولتی نیز می‌تواند حداکثر تا 49 درصد سهام این شرکت را خریداری و سرمایه‌گذاری کند.

وی مدیریت و سرمایه قوی را از مهم‌ترین اهداف تعاونی توسعه و عمران دانست و افزود: حداقل سرمایه این تعاونی مبلغ 300 میلیون تومان است که براساس پیش‌بینی اولیه با فروش 6 هزار سهم 50 هزار تومانی این مبلغ تامین می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس تصریح کرد: افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی، کارگران و تعاون‌گران در اولویت خرید سهام شرکت تعاونی توسعه و عمران هستند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان فردوس نیز با تاکید بر مشارکت همه مردم شهرستان در تشکیل تعاونی توسعه و عمران، تلاش بیشتر برای انتخاب هئیت مدیره منسجم و قوی، اخذ سرمایه بیشتر و حمایت دولت از این بخش را خواستار شد.

محمدعلی جوان گفت: تشکیل این تعاونی علاوه بر اجرای پروژه‌های عمرانی توسط مردم شهرستان و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید سبب عمران و توسعه شهرستان نیز می‌شود.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول