اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خبر داد

هدف‌گذاری حوزه تعاون هرمزگان برای ایجاد 3000 فرصت شغلی

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از هدف‌گذاری این حوزه در راستای ایجاد 3 هزار فرصت شغلی در بسترهای موجود طی سال جاری خبر داد.

هدف‌گذاری حوزه تعاون هرمزگان برای ایجاد 3000 فرصت شغلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، موسی نجفی یک‌شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های سال 91 در حوزه تعاون استان هرمزگان گفت: برنامه‌های مدنظر در این راستا بر محور تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با الویت اشتغال استوار است.

وی بیان داشت: براساس ماموریت‌های محوله و ظرفیت‌های موجود سعی می‌کنیم تمام تلاش خود را در افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی با توجه به برش استانی محقق کنیم.

سرپرست حوزه تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در سال جاری افتتاح طرح‌های تعاونی، تشکیل تعاونی فراگیر ملی و تعاونی توسعه و عمران شهری از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان یاد شده است.

این مسئول برای ایجاد اشتغال حداقل 3 هزار فرصت شغلی با تکیه بر ساماندهی و بسترسازی برای متقاضیان از طریق شرکت‌های تعاونی و پی‌گیری اجرای طرح کشاورزی مهر از طریق ساماندهی و احراز شرایط متقاضیان، با اولویت فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی را از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل مربوطه و حوزه مدیریت تعاون آن در هرمزگان یاد کرد.

نجفی با بیان اینکه، تداوم و اجرای فاز چهارم طرح تهیه حساب‌های اقتصادی مربوط به شرکت‌های تعاونی از دیگر دستورالعمل‌هاست، افزود: برگزاری جلسات کمیته مشترک رسیدگی به وضعیت و مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر با عضویت دستگاه‌های اجرایی، نظارت بر برگزاری مجامع عمومی و عملکرد پروژه‌های در دست اجرای تعاونی‌های مسکن مهر نیز در سال جاری برای حوزه تعاون استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته این مسئول، بررسی صورت‌های مالی و رسیدگی به عملکرد مالی تعاونی‌ها، نظارت عمومی بر تعاونی‌ها (نظارت بر مجامع و فعالیت عمومی تعاونی‌ها)، اجرای پروژه نظارت بر پیشرفت فیزیکی و مصرف تسهیلات بانکی اختصاص یافته به تعاونی‌ها و برگزاری گردهمایی و جشنواره‌ها و همایش‌های ترویجی از دیگر مباحث مدنظر و قابل پی‌گیری در حوزه مورد بحث است.

وی گفت: هم‌چنین حوزه تعاون استان، حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری با موضوعیت تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، در قالب اقتصاد تعاونی و شناسایی و تقدیر از واحد‌های نمونه تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را نیز از وظایف خود می‌داند.

نجفی هم‌چنین از توسعه بانک تعاون و گسترش سطح خدمات‌رسانی آن در استان و تعیین تکلیف شرکت‌های تعاونی مسکن مهر و اختصاص زمین به تعاونی‌های فاقد زمین در سال جاری خبر داد.

این مسئول اذعان داشت: فعال‌سازی اتحادیه‌های غیر فعال و تشکیل حداقل یک اتحادیه در زمینه تولیدی و خدماتی و پی‌گیری تشکیل شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان با همکاری بنیاد ملی نخبگان استان و بانک توسعه تعاون نیز در سال جاری مدنظر مسئولان تعاون استان است.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول