اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مهربان:

نوسازی مرکز درمانی مهربان در دستور کار قرار گیرد

خبرگزاری فارس: بخشدار مهربان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تخریب و نوسازی ساختمان فرسوده مرکز درمانی شبانه‌روزی مهربان گفت: اظهارنظرهای اخیر در رابطه با عمر مفید ساختمان و تاخیر در نوسازی آن به هیچ‌وجه خوشایند نیست.

نوسازی مرکز درمانی مهربان در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، ابراهیم فریادخواه بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری بخش مهربان اظهار کرد: هماهنگی، همدلی، صفا و صمیمیت در بین مسئولان بخش مهربان فوق‌العاده بالا است و این هماهنگی تنها منوط به ایجاد وحدت از ناحیه بخشداری به عنوان نماینده عالی دولت در منطقه نیست بلکه مرهون استعدادهای درونی مدیران منطقه است.

بخشدار مهربان، به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه مهربان اشاره و اظهار کرد: در بخش مهربان در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات شایان و کارهای عمرانی زیادی صورت گرفته است و همه این دستاوردها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: در این رابطه مرهون و مدیون هیچ فردی نبوده، هیچ مسئولی ریالی از جیب خود هزینه نکرده است و هیچ فرد و مسئولی نمی‌تواند در این رابطه بهره‌برداری به نفع خود کند چراکه همه هزینه‌ها از بیت‌المال و اعتبار نظام جمهوری اسلامی بوده است.

فریادخواه با اشاره به خدمات قابل توجه عمرانی دولت نهم دهم در بخش مهربان اظهار کرد: خدمات دولت نهم و دهم آنقدر قابل توجه بوده است که حتی توان نوشتن، نقاشی کردن و نقشه کشیدن کارهای عمرانی این کارها و خدمات در دیگر دولت‌ها وجود نداشته است. 

بخشدار مهربان، کندی عملیات اجرایی مسکن مهر مهربان با 48 واحد، مشکل آب شرب در شهرهای مهربان و شربیان و کمبود آب شرب در شهر دوزدوزان و برخی روستاهای تابعه را از جمله مشکلات بخش مهربان عنوان کرد.

وی افزود: در روستاهای اردلان، آلان، برآغوش و ائل‌باغی در زمینه اجرای طرح‌های هادی برخی مشکلات و نواقصی وجود دارد و طرح هادی این روستاها نیمه‌تمام باقی مانده است که انتظار می‌رود مدیریت جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سراب در این مورد عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

فریادخواه، به پروژه‌های عمرانی در دست اجرا در بخش مهربان اشاره کرد و افزود: پل در دست احداث در شهر دوزدوزان، پروژه‌های عمرانی شهرداری‌های شهرهای مهربان، شربیان و دوزدوزان، تعریض جاده شربیان و تکیمه‌داش، یادمان شهدای گمنام مهربان، ساختمان اداره برق، ساختمان حوزه شهید محلاتی و مدارس شهری و روستایی در دست احداث از جمله پروژه‌هایی است که هم‌اکنون در بخش مهربان در حال اجراست.

بخشدار مهربان تصریح کرد: مسئولان بخش مهربان توانمندی و توانایی اجرای پروژه‌های عمرانی در اسرع وقت را دارند، منوط بر آنکه مدیران استانی حمایت‌های لازم را از این مسئولان داشته باشند.

فریادخواه با اشاره به تحقق کامل و 100 درصدی بیمه روستاییان و عشایر در بخش مهربان گفت: دولت به فکر تعالی مادی و معنوی مردم و فراهم کردن فرصت‌های عادلانه برای آحاد ملت ایران است و از رهگذر این تفکر شاهد به نتیجه رسیدن کارهای بزرگی هستیم که چه بسا انجام آنها در دولت‌های قبلی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید.

بخشدار مهربان، بیمه روستاییان و عشایر را از آثار تفکر مبتنی بر عدالت دولت دانست و خاطرنشان کرد: در نگاه مبتنی بر عدالت، سرمایه‌ها به نقاط دوردست سرازیر می‌شود و شرایطی را به وجود می‌آورد که مردم را از دستگاه‌های حمایتی بی‌نیاز می‌کند.

فریادخواه با اشاره به اینکه احداث بیمارستان در سراب مایه مباهات و افتخار است، اظهار کرد: باید توجه داشت که مراکزی در مناطق برای اعزام بیمار به بیمارستان شهرستان وجود داشته باشد و ساختمان مرکز بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی با قدمت 40 تا 50 ساله نیاز ضروری به تخریب و بازسازی دارد و حتی در قسمتی از ساختمان آجر خام استفاده شده که استحکام ساختمان را زیرسؤال می‌برد.

بخشدار مهربان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تخریب و بازسازی مرکز بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی مهربان و حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مهربان و قول مساعد ایشان برای تخریب و بازسازی  این ساختمان  همچنین مطرح شدن موضوع در شورای برنامه‌ریزی شهرستان سراب در سال 90 تصریح کرد: ما خودمان را برای احداث ساختمان جدید مرکز بهداشتی و درمانی مهربان آماده کرده بودیم.

وی افزود:در حضور دکتر بایرامی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراب حتی با همکاری شورا و شهرداری و ریش‌سفیدان در رابطه با جایگزینی مرکز، تعاملات و هماهنگی خوبی به عمل آمده بود ولی اظهارنظرهای اخیر در رابطه با عمر مفید ساختمان فوق خوشایند نیست.

فریادخواه با اشاره به اینکه در مسجد جامع و در حضور مردم در مراسم نماز جمعه، قول تخریب و نوسازی مرکز بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی مهربان در سال گذشته داده شده، تصریح کرد: تاخیر در اجرای این پروژه خوشایند نبوده و باعث زیرسؤال رفتن دولت می‌شود.

بخشدار مهربان با اشاره به اهمیت کار و تولید و نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: در بخش مهربان 100 نفر در کارگاه‌های کوچک مشغول فعالیت و تولید هستند و مدیران این کارگاه‌ها آماده هستند در صورت کمی حمایت اشتغال موجود را به دو برابر برسانند که در زمینه ایجاد اشتغال در بخشی همچون مهربان رقمی قابل توجه خواهد بود.

فریادخواه با اشاره به قول مساعد مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت برای احداث شهرک صنعتی در مهربان، برخی مکاتبات مدیران استانی را در این زمینه قابل قبول ندانست.

وی تصریح کرد: در حالیکه زمین 25 هکتاری بلا‌استفاده پیشنهادی برای احداث شهرک صنعتی، کوچک‌ترین آسیبی به محیط زیست نمی‌رساند، پاسخ داده شده توسط مدیرکل محیط زیست در جواب استعلام صورت گرفته تعجب‌آور است.

بخشدار مهربان افزود: پاسخ داده شده توسط اداره کل محیط زیست استان کوچک‌ترین امیدی برای احداث شهرک صنعتی در مهربان باقی نمی‌گذارد و نوعی فرصت‌سوزی است و متن نامه نشان می‌دهد که مجدداً  یک سال باید نامه‌نگاری شود و دوباره روز از نو روزی از نو.

فریادخواه با اشاره به گلنگ‌زنی صورت گرفته توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب در محدوده شهر دوزدوزان تصریح کرد: 24 هکتار زمین اهدایی اهالی که تحویل دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب شده پس از گذشت یک سال همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

وی گفت: انتظار می‌رود که در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد چراکه اگر 24 هکتار زمین فوق برای کشت گندم اسفاده می‌شد اکنون کارآیی بیشتری داشت.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول