اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفای گچساران:

70 کیلومتر از شبکه‌ توزیع آب گچساران فرسوده است

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آب و فاضلاب گچساران با اشاره به وجود 210 کیلومتر شبکه توزیع آب در این شهرستان گفت: حدود 70 کیلومتر از شبکه توزیع آب گچساران فرسوده است.

70 کیلومتر از شبکه‌ توزیع آب گچساران فرسوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران امید صالحی ظهر امروز در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه‌های اداره آب و فاضلاب این شهرستان اظهار کرد: تعویض و بازسازی شبکه توزیع آب شهری گچساران به منظور جوابگویی مطلوب به نیاز‌های مردم شهر ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه اصلاح این شبکه‌ها از هدرروی آب جلوگیری می‌کند از مسئولان خواست تا در زمینه اختصاص اعتبار ویژه برای اصلاح شبکه توزیع آب در گچساران مساعدت بیشتری داشته باشند.

صالحی با اشاره به بالابودن میزان هدرروی آب در گچساران افزود: بخشی از انشعابات فرسوده و قدیمی در این شهرستان طی دو سال گذشته نوسازی شده است.

* پیش ‌تصفیه‌خانه گچساران 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیر اداره آب و فاضلاب گچساران تصریح کرد: فرسودگی شبکه‌های توزیع سبب هدرروی آب و در نتیجه بالا رفتن میزان تولید می‌شود.

صالحی خاطرنشان کرد: تأمین آب سالم و بهداشتی از مهم‌ترین وظایف آب و فاضلاب بوده و مجموعه این اداره در این زمینه تلاش شبانه‌روزی و مستمری دارند.

وی با بیان اینکه آب شرب بهداشتی گچساران به‌ خوبی و بدون هیچ مشکلی تأمین می‌شود، از مردم خواست تا در مصرف بهینه آب صرفه‌جویی کرده و در استفاده از این نعمت الهی دقت لازم را داشته باشند.

صالحی با تشریح بخشی از عملکرد کارشناسان و مهندسان آب و فاضلاب گچساران در انجام پروژه‌های این شرکت به افزایش خدمات‌رسانی در بخش آب و فاضلاب گچساران در دو سال اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: از سال 82 تا سال 89 تنها 10 کیلومتر شبکه‌گذاری فاضلاب در این شهرستان صورت گرفته بود.

وی تصریح کرد: از سال 89 تاکنون افزون بر 17 کیلومتر شبکه‌گذاری کار شده که در مجموع حدود 28 کیلومتر شبکه فاضلاب شهری در گچساران کار شده است.

صالحی اذعان داشت: عملیات اجرایی پروژه پیش تصفیه‌خانه فاضلاب گچساران تا سال 89 تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با توجه به مشکلات پیمانکار، این پروژه تا مدتی تعطیل شد.

وی با اشاره به تلاش مضاعف شرکت آب و فاضلاب گچساران افزود: از بهمن سال 90 تاکنون این طرح 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

* فرسودگی شبکه آب بافت فرسوده، مهم‌ترین مشکل آب و فاضلاب است

مدیر اداره آب و فاضلاب گچساران تصریح کرد: در بخش اصلاح و توسعه شبکه آب نیز در دو سال گذشته تاکنون جهش داشته‌ایم و در این مدت افزون بر 20 کیلومتر کار شده است.

صالحی مهم‌ترین مشکل آب و فاضلاب را فرسودگی شبکه‌های توزیع عنوان کرد و یادآور شد: در گچساران 210 کیلومتر شبکه توزیع آب وجود دارد که بخش زیادی از فرسودگی این شبکه در بافت‌های فرسوده قرار دارد.

وی با بیان اینکه توجه در اجرای طرح‌های بخش آب و فاضلاب از خواسته‌های مردمی است، از مجموعه پرسنل آب و فاضلاب خواست تا در راستای خدمت‌رسانی به مردم تلاش مضاعفی داشته باشند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول