اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

شعار ارتباط بین دانشگاه و صنعت محقق نشده است

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: به رغم همه برنامه‎ریزی‌ها و تلاش‎ها هنوز شعار ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت به منظور ایجاد اشتغال پایدار محقق نشده است.

شعار ارتباط بین دانشگاه و صنعت محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست با مدیرکل و کارکنان آموزش فنی و حرفه‎ای استان بوشهر اظهار داشت: مدرک‎گرایی به آفتی برای مراکز آموزشی و علمی تبدیل شده و شاهد افت سطح علمی در جامعه هستیم.

وی تصریح کرد: ارتباط معناداری بین دانشگاه، بازار و صنعت وجود ندارد و امروز فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار بیشتر از دیپلمه‎ها و زیر دیپلمه‎های بیکار هستند.

جهانبخش ادامه داد: هنوز مهارت حلقه مفقوده اشتغال در کشور است و باید به سمت طراحی، تدوین و اجرای طرح جامع آموزش مهارت و فناوری برویم.

استاندار بوشهر بیان کرد: به رغم ارتباط ایجاد شده بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به منظور تربیت نیروی متخصص و مورد نیاز این منطقه، بیش از 50 درصد از افراد آموزش دیده کمتر از یک ماه بعد از اشتغال در منطقه شغل خود را ترک می‎کنند.

وی تاکید کرد: این در حالی است که این افراد مهارتشان در حدی نیست که حتی بتوانند برای خود ایجاد اشتغال و یا کارآفرینی کنند.

جهانبخش افزود: با تغییراتی که در ساختار فنی و حرفه‎ای ایجاد شده و ارتباط این مرکز با پارک‎های علم و فناوری انتظار می‎رود طرح جامع آموزش مهارت و فناوری با جدیت بیشتر در دستور کار قرار گیرد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: باید به سمتی برویم که مهارت به یک شاخص مهم در جامعه تبدیل و این امر فرهنگ‎سازی شود و دولت هم در این زمینه ورود کند.

جهانبخش با تاکید بر ضرورت آموزش مهارت‎های فنی و حرفه‎ای از پایه‎های ابتدایی گفت: هر کس بتواند کار بهتر و با کیفیت‎تر تولید کند می‎تواند در عرصه رقابت بماند و آموزشی اثربخش است که منجر به اشتغال و تولید ثروت شود.

وی خاطر نشان کرد: باید با تحقق این چرخه در کنار نیازسنجی‎ها بتوانیم نیازهای جامعه را در بخش‎های مهارتی و علمی در آینده مرتفع کنیم.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول