اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل عدم واگذاری تسهیلات توسط بانک‌ها

تمایل روستاییان برای نوسازی خانه‌ها کمتر شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: به دلیل عدم واگذاری تسهیلات توسط بانک‌های آذربایجان‌غربی تمایل روستاییان به نوسازی اماکن کمتر شد.

تمایل روستاییان برای نوسازی خانه‌ها کمتر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ایوب عزیزی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال آذربایجان‌غربی که در سالن شماره یک استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: 12 هزار فرصت شغلی در قالب ساخت مسکن روستایی برای استان در نظر گرفته شده بود که از این تعداد هشت هزار مورد سهم سال 90 بود که باید تا پایان شهریور ماه امسال عقد قرارداد شوند.

وی با اشاره به همکاری بانک‌ها در این زمینه، تصریح کرد: بانک سپه، ملت و تجارت در قالب دستورالعمل در حال انعقاد قرارداد هستند ولی بانک رفاه از پذیرش پرونده‌ها به دلیل عدم ابلاغ رسمی از سوی مرکز هنوز اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

عزیزی با بیان اینکه در برخی از موارد نیز شاهد هستیم برخی از بانک‌ها نرخ سود را برای واگذاری این تسهیلات 21 درصد تا 24 درصد در نظر می‌گیرند، افزود: این امر سبب شده تا روستاییان تمایل کمتری برای نوسازی اماکن روستایی خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه با این وضعیت نمی‌توانیم به تعهدات خود تا شهریور ماه عمل کنیم، خاطرنشان کرد: این بنیاد تاکنون توانسته با کمترین اعتبارات، با کیفیت‌ترین و بیشترین اقدامات عمرانی را انجام دهد.

عزیزی با بررسی راهکارهای مناسب برای صرفه‌جویی در اجرای پروژه‌ها، گفت: با استفاده از فن‌آوری‌های نوین و مصالح بومی، بهره‌مندی از تجربیات و... این خدمات ارائه شده است.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن توانسته با خدمات و اقدامات عمرانی چهره روستاها را دگرگون کند و روستاها را به محل قابل زندگی و سرزنده تبدیل کند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول