اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان خبر داد

تخریب 263 سردهنه آب زراعی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از تخریب 260 سردهنه خاکی و سه سردهنه بتنی آب زراعی به دلیل وقوع سیل در این استان خبر داد.

تخریب 263 سردهنه آب زراعی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، سیف‌الله آقابیگی عصر دوشنبه در ستاد مدیریت بحران گیلان در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: سردهنه‌های آب زراعی در شهرستان‌های رودسر، املش، لنگرود، رودبار، فومن و ماسال به دلیل وقوع سیل قطع شده است.

وی از تخریب 260 سردهنه خاکی و سه سردهنه بتنی آب زراعی به دلیل وقوع سیل از دیروز تاکنون در گیلان خبر داد و افزود: 50 درصد سردهنه‌ها به دلیل استفاده مزارع برای آبیاری باید آب‌گذاری شوند.

آقابیگی با اشاره به اختصاص دو دستگاه ماشین‌آلات سنگین برای بازسازی سردهنه‌ها در رودبار تصریح کرد: ماشین‌آلات سنگین برای آب‌گذاری سردهنه‌ها در رودسر و لنگرود مشغول فعالیت هستند.

این مسئول میزان خسارت وارد شده به شرکت آب منطقه‌ای گیلان در سیل اخیر را 2.5 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تعمیر سردهنه‌ها نیاز به زمان دارد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان نیز در جلسه مذکور از آسیب‌دیدگی لوله انتقال گاز مسیر رودسر به رحیم‌آباد در پل ماچیان خبر داد و بیان کرد: آسیب‌دیدگی لوله گاز به دلیل از بین رفتن بخش خاکی روی آن جدی است.

سید جلال نورموسوی به آسیب‌دیدگی لوله گاز در روستای پلرودخان پرچین‌پشت اشاره کرد و افزود: گاز پنج خانوار در روستای مرسه قطع شده است.

وی با بیان اینکه تعداد 55 خانوار به دلیل وقوع سیل در رودسر و املش از گاز بی‌بهره هستند، تصریح کرد: 230 متر از مسیر لوله گاز در محله جمشیدآباد املش آسیب دیده است.

نورموسوی میزان خسارت وارد شده به شرکت گاز گیلان در سیل اخیر را 30 میلیون تومان عنوان کرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول