اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان:

دانش‌آموزان هرمزگانی با معضلات فراروی بخش آب آشنا می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: طی طرحی با همکاری جهاد دنشگاهی استان و آموزش‌ و پرورش دانش‌آموزان و معلمان پایه تحصیلی راهنمایی با معضلات فرآروی بخش آب آشنا می‌شوند.

دانش‌آموزان هرمزگانی با معضلات فراروی بخش آب آشنا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جعفر زیرراهی پیش از ظهر امروز با اشاره به اینکه منابع آب‌های زیرزمینی به دلیل اضافه برداشت‌ها و افت آب‌های زیرزمینی و همچنین عدم رعایت الگوی مصرف در معرض تهدید قرار گرفته است، اظهار داشت: به همین منظور برای جبران آن باید اقدامات بنیادین و ریشه‌ای از جمله فرهنگ‌سازی و آموزش برای نهادینه کردن مدیریت مصرف بهینه آب صورت گیرد.

وی افزود: دانش‌آموزان بیشترین آمادگی را برای آموزش و فرهنگ سازی دارند و اگر بتوانیم مشکلات و چالش‌های فراروی منابع آب و نیازهای آینده و همچنین ضرورت بهینه‌سازی مصرف آب را از سنین کودکی و نوجوانی به افراد آموزش دهیم کمک شایسته‌ای به اصلاح الگوی مصرف خواهیم کرد.

زیرراهی با بیان اینکه منابع آبی تنها به نسل امروز تعلق ندارد، ادامه داد: با توجه به تاثیرگذاری اجرای این طرح در مدارس، تصمیم گرفته شد تا طرح داناب در مدارس مقطع راهنمایی اجرا شود چرا که با توجه به بالا بودن سطح توانایی فراگیری دانش‌آموزان مقطع راهنمایی اگر طرح داناب به صورت کارشناسی و منطقی اجرا شود می‌تواند آثار ارزشمندی داشته باشد.

این طرح توسط شرکت آب منطقه هرمزگان و با همکاری جهاد دانشگاهی استان به عنوان مشاور طرح و اداره کل آموزش و پرورش برگزار می‌شود و تمام دانش‌آموزان و معلمان پایه تحصیلی راهنمایی استان در این طرح با مسائل و معضلات فراروی بخش آب آشنا می‌شوند.

وضعیت منابع آبی به ویژه منابع آب‌های زیرزمینی استان هرمزگان به دلیل خشکسالی متمادی چند سال اخیر، برداشت‌های بی‌رویه و  حفر چاه‌های غیرمجاز در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته و از سوی دیگر آلودگی منابع آب نیز به دلیل دفع غیراصولی فاضلاب‌های شهری و صنعتی و همچنین استفاده بیش از حد از سموم و کودهای شیمیایی تامین آب مناسب و کافی را در بخش‌های مختلف با چالش مواجه کرده است.

در این شرایط اقدامات بنیادین و ریشه‌ای در زمینه مدیریت کیفیت منابع آب و همچنین مدیریت بهینه مصرف آب ضرورتی اجتناب ناپذیر است و از آن جایی که هیچ توسعه و مدیریتی بدون مشارکت عموم مردم و بدون پشتوانه‌ای فرهنگی در مخاطبین به سرانجام نمی‌رسد؛ فرهنگ‌سازی و آموزش، گامی ضروری برای نهادینه کردن مدیریت بهینه مصرف آب است که شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در این راستا با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف از جمله طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) به این امر توجه ویژه‌ای را نشان داده است.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول