اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

نداشتن تعریف واحد از مشاغل خانگی کارآفرینان را از تسهیلات محروم کرده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود تعریف واحد از مشاغل خانگی بسیاری از کارآفرینان را از حمایت و تسهیلات مشاغل خانگی محروم کرده است.

نداشتن تعریف واحد از مشاغل خانگی کارآفرینان را از تسهیلات محروم کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه نادر قاضی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: برخی از مشاغل از جمله تهیه رب، سرکه و ترشی توسط کارآفرینان درخانه انجام می‌گیرد که به دلیل عدم تعریف واحد، این مشاغل در زمره مشاغل خانگی قرار نمی‌گیرند و حمایت‌هایی از این افراد انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برای ارائه تعریف واحد از مشاغل خانگی و خوداشتغالی باید تلاش کنیم، تصریح کرد: مجلس و دولت باید در این راستا گام‌های خود را استوارتر بردارند تا شاهد کاهش میزان بیکاری در جامعه باشیم.

قاضی‌پور با اشاره به وضعیت اشتغال در استان آذربایجان‌غربی، افزود: ایجاد اشتغال پایدار یکی از ضروریات در استان آذربایجان‌غربی است چراکه مرزی بودن این استان لزوم ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب را دو چندان می‌کند.

وی ادامه داد: موضوع اشتغال یکی از مباحثی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه آذربایجان‌غربی به واسطه دارا بودن ظرفیت‌های متعدد نیازمند ایجاد اشتغال‌های پایدار است، تصریح کرد: در این استان ظرفیت‌های متعددی وجود دارد که در صورت حمایت مسئولان از سرمایه‌گذاری که به نوعی سبب ایجاد اشتغال می‌شود می‌توان در این زمینه به موفقیت‌های بیشتری رسید.

وی با اشاره به اینکه شغل‌هایی که ایجاد می‌شود باید دائمی باشد نه فصلی، اعلام کرد: کاری که ساعات کار و حقوق آن بر اساس قانون کار نباشد به عنوان شغل محسوب نمی‌شود.

قاضی‌پور با تاکید بر تلاش بخش خصوصی در ایجاد واحدهای تولیدی، گفت: امسال که به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه داخلی نام‌گذاری شده است باید در این زمینه به خوبی وارد عمل شویم.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول