اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد

اختصاص بخش عمده تسهیلات اشتغالزایی به خانواده‌ بهزیستی

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی و برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی از اختصاص بخش عمده تسهیلات مصوب اشتغال در شورای عالی استان به خانواده بهزیستی خبر داد.

اختصاص بخش عمده تسهیلات اشتغالزایی به خانواده‌ بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس نیاوند ظهر امروز در جشن سی و سومین سالگرد تاسیس بهزیستی که به مناسبت هفته بهزیستی و در محل سالن اجتماعات دبیرستان مصلی‌نژاد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که ما برای بهزیستی در سال جاری در نظر گرفتیم این بود که در شورای عالی اشتغال 200 میلیار تومان تسهیلات قرض‌الحسنه مصوب شد که بخش عده آن به خانواده بهزیستی اختصاص دارد و باید تا پایان سال جاری محقق شود.

معاون امور عمرانی و برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از اقدامات ارزشمند بهزیستی پرداختن به بحث توانمندسازی است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از افراد جامعه با مشیت الهی دچار معلولیت می‌شوند تا این دلیلی باشد برای عبرت‌آموزی افراد توانمند؛ بیان داشت: بهزیستی به این افراد کمک می‌کند تا علاوه بر توانمندی اعتماد به نفس و مهارت‌هایی نیز برای اداره خود به دست آورند.

نیاوند گفت: بهزیستی خراسان رضوی در طول این سال‌ها به قدری در همه مباحث مربوط به این بخش خوب عمل کرده که در کشور نمونه است و این جای تقدیر و تشکر از مسئولان و به‌ویژه مدیریت این سازمان در خراسان رضوی را دارد.

در ادامه عباس شیرمحمدی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز بیان داشت: یکی از مشکلاتی که ما در جامعه و در بحث خدمات شهری با آن روبه‌رو هستیم ایجاد فضای مناسب‌سازی شده برای استفاده معلولان و یا افراد کم توان است.

شیرمحمدی با بیان اینکه افراد کم توان نیز حق تردد در سطح شهر را دارند، افزود: ایجاد تسهیلات مناسب‌سازی برای معلولان باید در پروانه ساختمانی درج شده و به مرحله اجرا دربیاید.

وی در ارتباط با کودکان خیابانی افزود: برای شهری مثل مشهد مقدس با وجود مضجع شریف امام رضا (ع) زیبنده نیست که در سطح شهر کودکان خیابانی و متکدیانی که از شهرها، روستاها و بعضا از کشورهای بیگانه آمده اند برسر چهارراه‌ها اینگونه ظاهر شوند.

شیر محمدی به همکاری همه دستگاه‌ها وارگان‌های ذی‌ربط در این زمینه اشاره کرد وافزود: با هماهنگی همه دستگاه‌ها به‌ویژه شهرداری و نیروی انتظامی امیدواریم این معضل نیز از چهره شهر زدوده شود.

وی به مشکلات اقتصادی بعضی از خانوارهای زیرپوشش بهزیستی با وجود مبلغ کم کمک هزینه‌های  که از این سازمان دریافت می‌کنند اشاره کرد و افزود: با توجه به تورم و گرانی‌های اخیر امیدواریم اعتبارات خوبی در این زمینه به این سازمان پرداخته شود تا مددجویان بهزیستی برای امرار معاش به نهادهایی مانند کمیته امداد و یا مراکز خیریه نیز مراجعه نکنند.

در ادامه این مراسم بهمن امیری‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی نیز به خدمات شایسته بهزیستی اشاره کرد و افزود: در مباحث مختلف مواد مخدر سازمان بهزیستی انصافا بیشتر دیگر دستگاه‌های دولتی عمل کرده است.

وی با بیان اینکه بهزیستی در امر پیشگیری نیز در حد توان خود بسیار خوب وارد شده استٰ افزود: همه ما می‌دانیم که دشمن در زمینه تهاجم فرهنگی از راه‌های مختلفی از جمله مواد مخدر و اعتیاد در کشور ما وارد شده است.

امیری‌مقدم بیان داشت: امیدواریم بهزیستی همان طور که در بحث پیشگیری و درمان خوب ظاهر شده است پس از درمان نیز مدد جویان را رها نکند.

وی با بیان اینکه 80 درصد از افرادی که ما دستگیر می‌کنیم معتاد و برای این امر حداقل روزی یکبار دست به سرقت زده‌اند؛ افزود: متاسفانه در استان خراسان رضوی ما علاوه بر مرد معتاد زنان و دختران معتاد نیز داریم که در خیابان‌ها رها شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: یکی از کارهای عمده بهزیستی در پی تعاملات ما در این حوزه ایجاد اردوگاه‌های ترک اعتیاد است زیرا نجات یک معتاد نجات یک جامعه است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول