اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار مشهد:

محلات مشهد دارای شورای اجتماعی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون شهردار مشهد گفت: تمام محلات مشهد دارای شورای اجتماعی می‌شوند.

محلات مشهد دارای شورای اجتماعی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، حسین شادکام اظهار داشت:‌ در حال حاضر 157 محله در مشهد‌ وجود دارد که در 114 محله آن شورای اجتماعی شکل گرفته است و با توجه به روند پیشرفت تشکیل این نهادهای اجتماعی ‌به زودی هر محله میزبان این شوراها می‌شود تا پل ارتباطی قوی بین شهروندان و مجموعه مدیریت شهری ایجاد شود.

وی تصریح کرد: ‌نخستین شورای اجتماعی محله در سال 89 در سه منطقه شهر که به لحاظ برخورداری از سطوح متفاوتی برخوردار بودند، ‌به صورت آزمایشی اجرا شد و در ادامه این مسیر در سال 90 حجم گسترده‌ای از شوراها در مشهد ایجاد می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در ارتباط با ضرورت شکل‌گیری این شوراها در مشهد اظهار کرد: با توجه به مساحت شهر مقدس مشهد که یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود، حجم کار اداره شهر در چنین وسعت و تنوع جمعیتی افزایش می‌یابد، از این‌رو تنها گذاشتن مدیریت شهری در کیفیت و سرعت کار تاثیرگذار است.

وی مدیریت مبنی بر برپایی شوراها را دارای سابقه‌ای درخشان در دیگر کشورها ذکر کرد و گفت: با توجه به چنین تجاربی که افزایش مشارکت شهروندان در فضای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را به دنبال دارد،‌ مشهد بهترین گزینه برای آغاز به کار این نهادها محسوب می‌شود.

شادکام گفت: مشارکت شهروندان در اداره شهر سبب افزایش تعلق خاطر شهروندان به شهر و خصوصاً محله خود می‌شود که این امر اعتماد بین مردم و مدیریت شهری را افزایش می‌دهد.

وی افزود: یکی از اهداف شکل‌گیری شوراهای اجتماعی محلات، ‌تشکیل شبکه شناسایی حل مسائل است، از این‌رو ارائه راهکارهای بومی برای هر محله نقش مهم‌تری در تصمیم‌گیری‌ها دارد.

انتهای پیام/ز30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول