اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند خبر داد

اجرای طرح محله‏گردی و محله‏محوری در دماوند

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند از اجرای طرح محله‏گردی و محله‏محوری در شهر دماوند خبر داد و گفت: با اجرای این طرح دیدارهای چهره به چهره با مردم در سال جدید قوت می‏گیرد.

اجرای طرح محله‏گردی و محله‏محوری در دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، مرتضی همتی گفت: در سال 91 ملاقات‏های مردمی در سطح شهر دماوند در قالب دیدارهای چهره به چهره بیشتر می‏شود.

وی به اهمیت این دیدارها اشاره کرد و افزود: نهاد خدمت‏رسانی همچون شهرداری که نقش موثری در بهبود مدیریت شهری دارد، برای فراهم‏سازی زمینه‏های مناسب با هدف برطرف شدن نیازهای شهروندان می‏تواند نقش مطلوبی را در اجرای برنامه‏ها ایفا کند.

شهردار دماوند با بیان اینکه این دیدارها در راستای طرح "محله‏گردی و محله‏محوری" اجرا می‏شود، خاطرنشان کرد: با توجه به عوارضی که شهرداری از شهروندان در سطح شهر دریافت می‏کند، بهترین راهکار آن است که خود مردم نیز در نوع پرداخت هزینه‏ها دخیل شوند تا در این راستا نیازهای آنی و آتی آنها برطرف شود.

شهردار دماوند ادامه داد: بازدیدهای دوره‏ای و متناوب از تمام محلات شهری با قوت بیشتری، در سال جدید در دستور کار شهرداری دماوند قرار گرفته تا نیازهای مردم از نزدیک مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

همتی بیان کرد: پیرو این سیاست در آخرین بازدید خود از محله "اوره" که با استقبال شهروندان این محله و هیئت امنای آن همراه بود، مسائل و مشکلات مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت.

وی عمده مشکلات مردم محله را آسفالت، افزایش و توسعه فضای سبز محلی و ... دانست و افزود: در این بررسی مقرر شد عمده مسائل و مشکلات محله از طریق بودجه سنواتی شهرداری پرداخت و اجرا شود.

شهردار دماوند یکی از مشکلات موجود در محله "اوره" را وجود بافت‏های فرسوده عنوان و تصریح کرد: شهر دماوند با داشتن قدمت طولانی دارای بافت قدیمی بسیاری است که ممکن است برای شهروندان خطرآفرین نیز باشد و این مهم در ساختمان‏ها و بناهای موجود در محله "اوره" به چشم می‏خورد.

شهردار دماوند گفت: یکی از مطالبات به‏حق شهروندان این محله رسیدگی و بهبود وضع اینگونه ساختمان‏ها بود که مقرر شد در راستای ماده 110 قانون شهرداری اخطار لازم به مالکان داده شود که در صورت لازم رفع خطر صورت گیرد.

همتی با اشاره به یکی از اقدامات ارزشمند شهروندان در زمینه ساماندهی مدرسه فرسوده این محله خاطرنشان کرد: از اقدامات ارزشمند شهروندان این محله تبدیل به احسن مدرسه فرسوده "اوره" به سالن ورزشی با فراهم‏سازی امکانات کافی بود که لازم است از حمایت‏های همه‌جانبه آنها تقدیر شود.

وی با بیان اینکه شهرداری برای ارائه خدمات مطلوب و شایسته نیازمند همکاری و مساعدت شهروندان است، بیان کرد: یکی از موضوعات مورد توجه در بین مردم یک شهر توسعه فرهنگ شهروندی در کنار فرهنگ شهرنشینی است که اگر به این مهم توجه شود، شهرداری در ارائه خدمات خود موفق‏تر خواهد بود.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول