اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرمشهر:

مدعیان حقوق بشر جلوی نسل‌کشی مسلمانان میانمار را بگیرند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خرمشهر گفت: مدعیان حقوق بشر جلوی نسل‌کشی مسلمانان در برمه و میانمار را بگیرند.

مدعیان حقوق بشر جلوی نسل‌کشی مسلمانان میانمار را بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت الاسلام سیدنبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر اظهار کرد: حکومت برمه و میانمار با تعرض به ناموس و کشتار بی رحمانه به بیش از 20 هزار مسلمان این کشور از فجیع‌ترین جنایات در طول تاریخ است.

وی اضافه کرد: حکومت برمه حکومت ظالمی شبیه رژیم صهیونیستی است آنها با مسلمانان با عدالت برخورد نمی‌کنند و حقوق آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند و حتی از اجرای قوانین بین المللی امتناع می‌کنند.

امام جمعه خرمشهر بیان داشت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که شعار حمایت از حقوق حیوانات بر زبان آنها جاری است و حمایت از حقوق بشر جای خود دارد.

موسوی از  مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواست تا برای حمایت از مسلمانان مظلوم کشور میانمار تلاش کنند و جنایاتی که با چراغ سبز مستکبران صورت می‌گیرد محکوم و از ادامه آن به هر طریقی جلوگیری کنند.

وی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به جایگاه این ماه در شرع مقدس اسلام اشاره کرد و افزود: وقتی ماه مبارک رمضان فرا می‌رسد سه سفره بسیار مهم از جمله سفره برکت و رحمت، مغفرت و سفره آزاد از آتش جهنم در این ماه برای همه مسلمانان گسترده می‌شود و خداوند متعال همگان را به آن فرا می‌خواند.

این مسئول عنوان کرد: انسان مسلمان باید در این ماه خود را برای آداب خاص سفره الهی مهیا و پاکیزه کند و فرصت‌های طلایی در این ماه را از دست ندهد.

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: هفت فرصت استثنایی ماه مبارک رمضان تقویت اراده و تصمیم‌گیری، فرصت آشتی با خدای متعال، فرصت صبر و پایداری در برابر خیلی از مشکلات، فرصت رفع کدورت، فرصت قناعت و فرصت پیوند با ولایت است.

وی بر لزوم تقویت جایگاه مساجد در این ماه تأکید کرد و گفت: برخی از مساجد در ماه مبارک رمضان نمازگزاران معدودی در نماز جماعات شرکت دارند که لازم است مردم نسبت به تقویت حضور در مساجد بیشتر اهتمام کنند.

این مسئول متذکر شد: ماه مبارک رمضان در شرع مقدس اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است و شناخت فضیلت این ماه از مهم‌ترین مقدسات است.

موسوی در پایان به نمازگزاران خرمشهری توصیه کرد: تلاش کنید که در این ماه مبارک رمضان با حضور خود در مساجد این شهر و شرکت در نماز جماعات در این ماه رمضان از فرصت‌ها و نعمت‌های خدادادی این ماه استفاده کنند.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول