اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته ملی حقوق بشردوستانه ایران:

اعضای شورای حقوق بشر بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر هستند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته ملی حقوق بشردوستانه ایران گفت: حقوق بشر حقوق همه انسان‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها است.

اعضای شورای حقوق بشر بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی، سعید منصوری در کنفرانس بین‌المللی تنوع فرهنگی و حقوق بشر در تبریز اظهار کرد: حقوق بشر حقوق همه انسان‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها است که شامل میثاق‌های حقوق مدنی و سیاسی است.

وی افزود: حقوق بشر و حقوق بشردوستانه، حقوق انسان‌ها در دوران جنگ و حقوق حمایت از غیر نظامیان، زنان، کودکان و غیره است و به کرامت انسان‌ها می‌پردازد.

مسئول کمیته ملی حقوق بشر دوستانه ایران تصریح کرد: کرامت انسان‌ها و این حق، اعطایی از طرف خداوند است و سبب تدوین مجموعه قوانین این کمیته شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: استفاده از سلاح شیمیایی، فسفر سفید، کشتار زنان و کودکان، انهدام مساجد و مدارس اعمالی است که توسط برخی از داعیان حقوق بشر در دنیا انجام می‌شود.

رئیس کمیته حقوق بشردوستانه ایران گفت: جای تعجب دارد کسانی که خود را وابسته به حقوق بشر می‌انگارند و به پروتکل‌های کنوانسیون ژنو متعهد شده‌اند، اصلی‌ترین نقض‌کنندگان آن هستند.

منصوری افزود: امروز در اینجا گردهم آمده‌ایم تا علت نقض حقوق بشر در مخاصمات داخلی و بین‌المللی را بررسی کرده و امیدواریم این نشست سرآغاز پژوهش موثر در تنوع فرهنگی و فرهنگ اسلامی و حقوق بشر باشد.

در ادامه این همایش، آنجلیکا شاپ نماینده هیئت نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران، دکتر لیندا بریسکمن مسئول موسسه مطالعات اجتماعی استرالیا و دکتر سومینگ خو، رئیس دانشگاه ملی ایرلند به ترتیب به ایراد سخن پرداختند.

کنفرانس بین‌المللی "تنوع فرهنگی و حقوق بشر" به همت دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران و مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد و با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران، کمیته ملی حقوق بشردوستانه هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه سوئین‌برن استرالیا، دانشگاه ملی ایرلند- کالوی، دانشگاه تبریز، دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی، دانشگاه واحد علوم و تحقیقات آذربایجان‌شرقی، کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی، شهرداری کلانشهر تبریز، سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد. 

انتهای پیام/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول